لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

با اباتمنت اختصاصی لبخندتان را به شکل مطلوب خود درآورید

1396/02/19

گروه تحقیقاتی به نام Millennium Research Group (MRG) آنالیز دقیق و کاملی از بازار ایمپلنت دندان در امریکا با نام بازار ایمپلنت دندان در امریکا ( US Markets for Dental Implants ) در گزارش سال 2007 ارائه کرده است.

با اباتمنت اختصاصی لبخندتان را به شکل مطلوب خود درآورید

اباتمنت اختصاصی

گروه تحقیقاتی به نام Millennium Research Group آنالیز دقیق و کاملی از بازار ایمپلنت دندان در امریکا با نام بازار ایمپلنت دندان در امریکا ( US Markets for Dental Implants ) در گزارش سال 2007 ارائه کرده است. این آنالیز نشان میدهد اباتمنت پرداخت شده مختص بیمار، در بازار ایمپلنت دندان در سال 2006 به سرعت رو به رشد بوده است و 100 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. معمولا اباتمنت پرداخت شده مختص بیمار در آزمایشگاه تخصصی دندانی ساخته میشود. این اباتمنتها به علت بهبود عملکرد و زیبایی، به سرعت توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار گرفته است. این اباتمنت ها با طراحی و ساخت کامپیوتری (CAD/CAM) تولید میشوند.
کریس شوتسا تحلیلگر این گروه تحقیقاتی میگوید: فناوری طراحی و ساخت کامپیوتری کمک میکند ساخت اباتمنت نهایی تسهیل شود. همچنین با این روش جایگذاری آن آسانتر بوده و هماهنگی آن با اجزاء دیگر ایمپلنت بیشتر است. سادگی جایگذاری اباتمنت هم برای بیمار هم برای دندانپزشک ویژگی بسیار خوبی محسوب میشود چون هم مدت زمان درمان و نشستن بیمار روی صندلی را کاهش میدهد، هم هماهنگی آن با اجزاء دیگر ایمپلنت و وضعیت دهان بیمار بهتر بوده در نتیجه بیمار راحت تر است و نیاز به اصلاح کمتری وجود دارد، در نتیجه هم بیمار و هم دندانپزشک از منافع آن سود میبرند.
گزارش 2007 این گروه تحقیقاتی (بازارهای ایمپلنت دندان در امریکا)، شرکتهای سازنده زیادی را تحت پوشش تحقیقات خود قرار داده بود. درباره اباتمنتپرداخت شده مختص بیمار اغلب ایمپلنتهای دندان با اباتمنت دائمی ترمیم میشوند. اباتمنت یک پست فلزی کوچک است که در بالای خط لثه بر روی پایه ایمپلنت متصل میشود و در نهایت دندان پروتزی را نگه میدارد. پیش از این مرسوم بوده است که سازندگان ایمپلنت دندان از اباتمنتهای پیش ساخته استفاده میکردند اما امروزه اباتمنتهای پرداخت شده مختص بیمار ارائه شده اشت که پیش ساخته نیستند و پس از جایگذاری ایمپلنت، طراحی و ساخته شده اند. معمولا برای ساخت اباتمنت مختص بیمار، دندانپزشک قالبی از محل ایمپلنت دندان میگیرد و اطلاعات را به آزمایشگاه تخصصی ارسال میکند تا اباتمنت ساخته شود. چون جهت، زاویه و عمق دقیق ایمپلنت دندان را میتوان از قالبی که به آزمایشگاه ارسال میشود، مشخص کرد اباتمنتی که بعدا ساخته میشود تناسب و تطابق دقیق و عالی با ایمپلنت دارد و در نهایت نتیجه درمان بهتر میشود.

تجهیزات دندانپزشکی، اباتمنت، ایمپلنت
local_grocery_store