لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

مراقبت از پوست در فصل تابستان؛ آنسوی کرم‌های ضد آفتاب

1395/05/11

هنگام تابش اولین اشعه‌های گرم تابستان بر پوست ما، یعنی قبل از اینکه رطوبت هوا احساس خفگی به ما بدهد، لم دادن زیر آفتاب برای چند ساعت واقعا کار سختی است.

مراقبت از پوست در فصل تابستان؛ آنسوی کرم‌های ضد آفتاب

در طول تابستان فراتر از کرم ضد آفتاب، از پوستتان مراقبت کنید

هنگام تابش اولین اشعه‌های گرم تابستان بر پوست ما، یعنی قبل از اینکه رطوبت هوا احساس خفگی به ما بدهد، لم دادن زیر آفتاب برای چند ساعت واقعا کار سختی است. اما آفتاب گرفتن، به سرعت به پختن تبدیل خواهد شد و اولین اتفاقاتی که برایتان خواهد افتاد این است که آفتاب سوخته می‌شوید، پوستتان چروک بر می‌دارد، و احتمال ابتلا به سرطان پوست در شما افزایش پیدا خواهد کرد.

پوستتان را بپوشانید

بهترین راه برای محافظت از پوستتان، این است که آنرا در برابر آفتاب بپوشانید. کلاهی به سرتان بگذارید که لبه‌های بلند دارد، و عینک آفتابی و لباس‌های محافظ در برابر آفتاب را نیز فراموش نکنید. دکتر آلن داتنر، متخصص پوست نیویورکی، توصیه می‌کند که هنگام شنا، لباس شناهای پوشیده مانند لباس غواص‌ها به تن کنید. و اگر ممکن بود، از خورشید وسط روز، دوری کنید.

میوه‌ها و سبزیجات خوشرنگ بخورید و چای سبز بنوشید

دکتر داتنر می‌گوید این‌ها خوردنی‌هایی هستند که سرشار از آنتی اکسیدانند و می‌توانند به پوستتان کمک کنند تا آسیب‌هایی که از آفتاب دیده را ترمیم و با خطر ابتلا به سرطان ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند.

کرم ضد آفتاب بدرد بخوری بزنید

هر زمانی که پوست شما در معرض آفتاب بود، مقدار فراوانی لوسیون‌های حاوی SPFبه پوستتان بمالید.

برچسب‌ها را بخوانید

همه‌ی ضد آفتاب‌ها مثل هم نیستند. خواندن برچسب محصولات کمک می‌کند تا با مواد تشکیل دهنده‌ی محصول مورد نظرتان آشنا شوید و ببینید که در برابر چه اشعه‌هایی از پوست شما محافظت می‌کنند.

بلوکه کننده‌های فیزیکی

مواد معدنی همچون اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، که جامع‌ترین پوشش را ایجاد می‌کنند در بلوکه کننده‌های فیزیکی استفاده می‌شوند. دکتر کنت بیر، متخصص پوست در وست پالم بیچ، فلوریدا، توضیح می‌دهد که آنها می‌توانند روی پوستتان بنشینند و اشعه‌های آفتاب را باز بتابند، و از هرچه زیرشان هست محافظت کنند.

بلوکه کننده‌های شیمیایی

موادی که در بلوکه کننده‌های شیمیایی استفاده می‌شود، بجای اینکه روی سطح پوست بنشینند، به درون پوست نفوذ کرده و از آسیب رسیدن به پوست توسط اشعه‌های ماورای بنفش جلوگیری می‌کنند.

SPFبه چه معنی است

SPFیک عامل تعیین کننده‌ی میزان محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. برای اینکه ببینید یک ضد آفتاب چه مدت می‌تواند از پوست شما محافظ کند، مقدار SPFاش را در مدت زمانی که می‌توانید بدون ضد آفتاب زیر آفتاب بمانید را ضرب کنید. برای اغلب افراد، این زمان بسته به نوع پوستشان، حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. اگر پوست شما پس از ۱۰ دقیقه می‌سوزد، یک SPF 15می‌تواند به مدت ۱۵۰ دقیقه از پوست شما محافظت کند.

اشعه‌های UVAچه می‌کنند؟

اشعه‌های UVAیا فرابنفش A، می‌توانند باعث سالخوردگی زودرس، مانند چین و چروک و حتی سرطان پوست شوند.

اشعه‌های UVBچه می‌کنند؟

این اشعه‌ها یا فرابنش B، قوی‌ترند و زودتر باعث آفتاب سوختگی می‌شوند، و عامل مهمی برای سرطان پوست هستند. از آنجایی که اشعه‌های UVBباعث آفتاب سوختگی می‌شوند، SPFهمیشه به محافظت در برابر UVBاطلاق می‌شود. پس برای اینکه از پوستتان هم در برابر اشعه‌های UVBو هم UVAمحافظت کنید، بدنبال بلوکه‌کننده‌های فیزیکی و یا بلوکه کننده‌های شیمیایی کامل باشید.

زیاده روی کنید

هنگامی که ضد آفتاب می‌زنید، گوش، گردن، و پشت پاهایتان و جاهایی که اغلب مردم چشم پوشی می‌کنند را فراموش نکنید. دکتر دوریس دی، متخصص پوست نیویورکی پیشنهاد می‌کند که وقتی می‌خواهید به صورتتان ضد آفتاب بمالید، از نواحی خارجی صورت شروع کنید و به داخل بیایید. بسیاری از مردم، گوشه‌های صورتشان را از یاد می‌برند، پس شروع از گوشه‌ها شما را مطمئن خواهد ساخت که همه‌ی صورتتان را پوشانده‌اید.

مراقبت از پوست ، کرم های مراقبت از پوست ، کرم ضد آفتاب ، سلامت پوست
local_grocery_store