لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

خواص آب سبزیجات

1395/05/18

یک راهی که می‌توانید بجای از دست دادن مواد مغذی درون سبزیجات، به آن متوسل شوید، این است که آب سبزیجات را بنوشید. گرفتن آب سبزیجات خیلی ساده تر است و نوشیدنش هم بیشتر از ۱۰ دقیقه وقت نمی‌خواهد. حتی می‌تواند بخشی از روتین صبحگاهی شما باشد.

خواص آب سبزیجات

۵ فایده‌ی نوشیدن آب سبزیجات

بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان، معمولا سبزیجات را نادیده می‌گیرند و بیشتر تمایل دارند تا گوشت و غذاهای سرخ کرده بخورند. دشواری‌های پخت و پز سبزیجات و تزئین آن در بشقاب اعضای خانواده هم باعث می‌شود تا خیلی‌ها از زیر این بار شانه خالی کنند. یک راهی که می‌توانید بجای از دست دادن مواد مغذی درون سبزیجات، به آن متوسل شوید، این است که آب سبزیجات را بنوشید. گرفتن آب سبزیجات خیلی ساده تر است و نوشیدنش هم بیشتر از ۱۰ دقیقه وقت نمی‌خواهد. حتی می‌تواند بخشی از روتین صبحگاهی شما باشد. بدین ترتیب نه تنها در طول روز احساس سبکی خواهید کرد، بلکه تمام فواید سبزیجات نیز به بدنتان خواهد رسید. در ادامه ی این مطلب با برخی از فواید نوشیدن آب سبزیجات آشنا خواهید شد.

آب سبزیجات تازه راهی عالی برای سم زدایی است

اگر تا به الان غذاهای ناسالم زیادی خورده‌اید، یا حتی الکل نوشیده‌اید و سیگار کشیده‌اید، مدتی آب سبزیجات نوشیدن، راه حلی عالی برای خلاص شدن از شر تمام سموم است. آب درون سبزیجات و آنتی اکسیدان‌هایش، به شستشن تمام سموم از بدن و پر انرژی نگاه داشتن شما بسیار کمک می‌کند.

آب سبزیجات تازه کمک می‌کند دستگاه گوارش سالمی داشته باشید

آب سبزیجات دارای فیبر زیادی است که کمک می‌کند غذاها به سرعت هضم شده و مواد مغذی سریع پردازش شوند. کمک می‌کند تا احساس سبکی کنید و شکمتان تمیز بماند. همچنین فیبر باعث خواهد شد تا برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید. فقط باید حواستان باشد که پالپ‌های آب سبزیجاتتان را جدا نکنید.

آب سبزیجات تازه سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهد

شاید خوردن ۱۰ هویج در روز یا یک چغندر برای صبحانه یا ناهار، احساس خوبی به شما ندهد. اما شما می‌توانید آب آنها را بگیرید و کمی زنجبیل و کرفس هم برای مزه‌ی بهتر به آنها بیفزایید. زنجبیل برای معده‌تان خوب است، و چغندر هم مانند یک موتورخانه‌ی انرژی برای شما عمل خواهد کرد. بعلاوه بسرعت قند خونتان را افزایش خواهد داد که باعث افزایش سوخت و سازتان نیز خواهد شد.

آب سبزیجات تازه منبعی عالی از مواد مغذی و کربوهیدرات است

مهم نیست که غذایتان را چقدر می‌پزید، بهرحال بعضی از مواد مغذی، در فرایند پختن غذا از بین می‌روند. اما در عوض هنگامی که آب سبزیجات را می‌گیرید، تمام مواد مغذی درون سبزی را بطور دست نخورده دریافت خواهید کرد. بعضی از سبزیجات نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند و می‌توانند برای مدت زمانی طولانی شما را سالم نگاه دارند.

کمک می‌کند وزنتان را کم کنید

کاربرد دیگر آب سبزیجات، این است که باعث خواهد شد خیلی سریع‌تر وزن کم کنید. حتی اگر یک رژیم غذایی مایع را دنبال می‌کنید، آب سبزیجات سرشار از همه چیز است. معمولا هنگامی که غذاهای ساده می‌خورید، بدنتان تمایلی به ذخیره‌ی چربی دریافت شده از آنها ندارد. بنابراین آبمیوه گزینه‌ی خوبی برای کاهش وزن بدون از دست دادن مواد مغذی است. آب سبزیجات را بصورت غلیظ مصرف نکنید. چرا که ممکن است به معده‌ی شما آسیب بزند و مزه‌اش هم ممکن است خیلی تند و زننده باشد. پس آب سبزیجاتتان را با افزودن آب و یا سبزیجات آبدار دیگر رقیق کنید تا نوشیدنش لذت بخش باشد و اذیتتان نکند.

سبزیجات ، سلامتی ، مواد غذایی مفید ، تناسب اندام
local_grocery_store