لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

12 راه مراقبت از پوست در سرما

1395/10/11

اگر می‌خواهید پوستی سالم و شاداب داشته باشید، حتما می‌دانید که در فصل‌های مختلف باید مراقبت‌های مختلف و مناسب همان فصل را از پوست‌تان به عمل بیاورید... پاییز و زمستان هم فصل‌هایی هستند که باید در آنها از پوست‌تان مراقبت بیشتری بکنید. با ما همراه شوید تا درباره زیبایی، شادابی و سلامت پوست در فصل زمستان بیشتر بدانید.

12 راه مراقبت از پوست در سرما

در زمستان بیشتر به پوست تان توجه کنید

سرما، باد و هوای گرم و خشک داخل منازل ما، سه عاملی هستند که پوستمان را در پاییز و زمستان آزار می‌دهند. این عوامل رطوبت پوست را کم کرده و آن را خشک و شکننده می‌کنند. همچنین باعث خارش یا سوزش پوست می‌شوند.
به منظور جلوگیری از این وضعیت، در این مطلب مواردی که برای محافظت از پوست در این وقت از سال، به آنها نیاز داریم ذکر شده‌اند:

مرطوب‌کننده بزنید

اولین و مهم‌ترین مشکلی که در فصل زمستان با آن روبه‌رو می‌شوید، خشکی پوست است. برای جلوگیری از خشکی پوست صورت‌تان از کِرِم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کِرِم‌ها را صبح‌‌ها بعد از شست‌وشو و تمیز کردن پوست روی صورت‌تان بزنید و هرچند ساعت تجدید کنید.

صابون‌تان را تغییر دهید

صابونی که برای شست‌وشوی صورت استفاده می‌کنید، باید کمی ملایم‌تر از فصل‌های دیگر باشد تا پوست صورتتان را خشک نکند.

بخور یادتان نرود!

بخور سرد یا گرم به دلیل آب‌رسانی به پوست به حفظ رطوبت و لطافت پوست صورت‌تان کمک زیادی می‌کند. ضمن اینکه بخور گرم، شما را از سرماخوردگی هم حفاظت می‌کند.

مایعات بیشتری بنوشید

در فصل زمستان کمتر تشنه می‌شویم و بنابراین کمتر یادمان می‌افتد که مایعات لازم برای بدن و از جمله پوست را تامین کنیم. ولی یادتان باشد که حتی اگر احساس تشنگی نکنید، پوست شما برای شاداب ماندن روزانه به ۶ تا ۸ لیوان آب نیاز دارد.

میوه‌های فصل را بیشتر مصرف کنید

مرکبات از میوه‌های عالی زمستانی هستند که به داشتن ویتامین C معروف‌اند و ویتامین C یکی از تقویت‌کننده‌های طبیعی پوست است.

به سبزیجات زمستانی خوشامد بگویید

انواع کلم که در زمستان فراوان هستند، مانند کلم پیچ و کلم بروکلی، کدو حلوایی و آووکادو شفادهنده‌های طبیعت برای پوست ما هستند. این مواد به دلیل آنتی‌اکسیدان فراوانی که دارند، مانع از چروک و پیری پوست می‌شوند.

از ضدآفتاب غافل نشوید

خیلی از ما در فصل زمستان که آفتاب به شدت تابستان نیست، استفاده از کِرِم ضدآفتاب را فراموش می‌کنیم. اما بد نیست بدانید آفتاب زمستان هم مانند آفتاب تابستان برای پوست زیان‌بار است و به خصوص وقتی از خانه بیرون می‌روید، حتی در هوای ابری هم باید از کِرِم ضدآفتاب استفاده کنید. یادتان نرود که کِرِم ضدآفتاب را هر ۳ ساعت یک‌بار تجدید کنید.

عینک آفتابی را فراموش نکنید

استفاده نکردن از عینک آفتابی سبب جمع شدن پوست می‌شود که به مرور زمان چین‌و چرو‌ک‌های عمیقی بر پیشانی و دور چشم‌های شما می‌اندازد. بنابراین در زمستان هم از عینک آفتابی غافل نشوید.

پوست‌تان را تمیز نگه دارید

پاییز و زمستان، زمان اوج گرفتن آلودگی هوا هستند. اگر در جایی زندگی یا کار می‌کنید که هوا آلوده است، حتما یک بار در طول روز و یک بار شب قبل از خواب، پوست‌تان را با پاک‌کننده‌های ملایم تمیز کنید تا آلودگی‌ها روی پوستتان باقی نماند.

با لوسیون‌‌ها آشتی کنید

در زمستان بعد از هر بار استحمام، همه جای بدنتان را با لوسیون‌های مرطوب‌کننده بدن، مرطوب کنید تا پوست بدنتان از خشکی نجات پیدا کند و شاداب‌تر باقی بماند.

مراقب دست‌هایتان باشید

تعادل در شست‌وشوی دست‌ها را رعایت کنید. شستن دست‌ها با صابون، بیش از روزی ۵ یا ۶ بار توصیه نمی‌شود. از صابون ملایم و مرطوب‌کننده استفاده کنید و بعد از هر بار شست‌وشو با صابون به دست‌هایتان مرطوب‌کننده بمالید. به دست‌تان هم ضدآفتاب بزنید تا مانع بروز چروکیدگی و پیری پوست دست‌هایتان شوید. دستکش هم یادتان نرود؛ چرا که دستکش‌ها فقط برای حفظ دست شما از سرما یا آفتاب نیستند. استفاده از دستکش نقش مهمی در جلوگیری از خشکی پوست دست‌ها در فصل پاییز و زمستان دارد.

مراقب لب‌هایتان باشید

لب‌هایتان را زبان نزنید. این کار اگرچه برای مدت کوتاهی لب‌های شما را مرطوب می‌کند، ولی بعد از آن، وقتی رطوبت روی لب‌ها تبخیر می‌شود، پوست لب‌ها بیش از پیش خشک خواهد شد. خانم‌هایی که استفاده از رژ لب چرب را نمی‌پسندند، در این فصل بیشتر از آن استقبال خواهند کرد. چرا که مانع از ایجاد ظاهر ترک‌دار و پوسته‌پوسته روی لب می‌شود. آقایان هم می‌توانند چرب‌کننده‌های لب را از داروخانه تهیه کند و همیشه همراه داشته باشند.

مراقبت پوست ، کرم های پوست ، پوست خشک ، هوای سرد ، کرم ضدآفتاب ، بیماری های پوستی ، سوختگی پوست
local_grocery_store