لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

قلب دندانپزشکی خاورمیانه در دوبی می تپد!

1395/12/17

کشور امارات سال‌هاست می‌کوشد تا از وابستگی به نفت بکاهد و در زمینه‌های دیگر در سطح جهانی مطرح شود و در نتیجه با اقتصاد جهان پیوند بخورد. تلاش برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری در همین زمینه بوده که به طور خاص، در مورد دوبی به موفقیت زیادی رسیده است. اگرچه این قبیل تلاش‌ها همیشه موفقیت‌آمیز نبوده و به توفیق چندانی نرسیده است؛ نظیر راه‌اندازی یک جشنواره فیلم جهانی در دوبی که بعد از برگزاری چند دوره، به توفیق چندانی نرسید.

قلب دندانپزشکی خاورمیانه در دوبی می تپد!

نگاهی به نمایشگاه ایدک2017

کشور امارات سال‌هاست می‌کوشد تا از وابستگی به نفت بکاهد و در زمینه‌های دیگر در سطح جهانی مطرح شود و در نتیجه با اقتصاد جهان پیوند بخورد. تلاش برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری در همین زمینه بوده که به طور خاص، در مورد دوبی به موفقیت زیادی رسیده است. اگرچه این قبیل تلاش‌ها همیشه موفقیت‌آمیز نبوده و به توفیق چندانی نرسیده است؛ نظیر راه‌اندازی یک جشنواره فیلم جهانی در دوبی که بعد از برگزاری چند دوره، به توفیق چندانی نرسید.
اما آن‌ها تلاش در زمینه‌های دیگر را متوقف نکرده‌اند. برای نمونه، هر ساله یک نمایشگاه صنایع دندان‌پزشکی در شهر دوبی برگزار می شود که بازار خاورمیانه و شمال آفریقا را تحت تاثیر قرار داده است. گفته می‌شود کشورهای عربی در سال 2015 حدود 590 میلیون دلار محصولات و ابزارهای دندان‌پزشکی خریده‌اند و به همین دلیل است که وجود نمایشگاه‌هایی از این دست،‌ علاوه بر این که می‌تواند اعتبار یک شهر به عنوان قطب علمی و صنعتی را بالا ببرد، از نظر اقتصادی نیز بسیار مهم است.
نمایشگاه ایدک حوزه دندان‌پزشکی ایران را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و برای دندان‌پزشکان و شرکت‌های مواد و تجهیزات دندان‌پزشکی کشور ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. هرساله دندان‌پزشکان و بازرگانان زیادی از ایران برای آشنایی با آخرین فن‌آوری‌ها و دستاوردهای حوزه دندان‌پزشکی دنیا در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

با هم مروری خواهیم داشت بر برخی رویدادها و آمارهای مهم درباره این نمایشگاه:
  • نمایشگاه صنایع دندان‌پزشکی ایدک از سال آغاز به کار کرده است.
  • کلمه ایدک (aeedc) مخفف «نمایشگاه دندان‌پزشکی عرب و کنفرانس دندان‌پزشکی بین‌المللی امارات» است.
  • نمایشگاه ایدک از تا بهمن برگزار شد. تاریخ برگزاری این نمایشگاه در سال آینده تاریخ 17 تا 19 بهمن خواهد بود. در آن برندها و فناوری های مختلفی از سراسر دنیا دیده می‌شود.
  • امسال هجدهمین دوره از نمایشگاه «ایدک» با حضور بیش از 1400 شرکت از 130 کشور در دوبی برگزار شد. بیش از 40 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
  • ایدک در مرکز «همایش ها و نمایشگاه های بین المللی دوبی» برگزار می‌شود، مجموعه‌ای که ساختمان اصلی آن یک برج 39 طبقه است و ۸ سالن نمایشگاهی دارد که سالن اصلی آن گنجایش 4500 گروه غرفه را دارد. مساحت محل برگزاری نمایشگاه ۶۲ هزار متر مربع است.
  • در طول ۳ روز برگزاری نمایشگاه، در هر یک از این ۸ سالن روزانه بین ۵ تا 8 سخنرانی برگزار شد که اغلب سخنرانان، متخصصانی از کشورهای عرب و البته گاه پزشکان اروپایی بودند.
  • در ۳ روز قبل از برگزاری نمایشگاه، دوره هایی تحت عنوان نشست دندان‌پزشکی جهانی دوبی برگزار شد که شامل ۹ دوره آموزشی بود و اساتیدی از سوییس،‌آلمان، ایتالیا، بلغارستان، ‌امارات و اردن در آن تدریس کردند. هزینه هر دوره هم ۲۲۰۰ درهم بود.
  • در روز اول نمایشگاه 2، ‌در روز دوم 3 و در روز چهارم یک دوره تخصصی پیشرفته با هزینه 750 درهم برگزار شد.
  • همزمان با این نمایشگاه، مسابقات دانشجویی با مشارکت چند دانشگاه نیز انجام می شود.
  • از جمله دوره‌هایی که امسال در ایدک برگزار شد می‌توان به «لیزر در دندان‌پزشکی روزمره؛ چه باید بدانیم؟»، «ونیرهای سرامیک؛ از الف تا ی»، اورتودنسی نامریی و… هم چنین دوره‌های پیشرفته آموزشی از اصول پیوند استخوان تا اصول مدیریت مطب و داشتن یک کلینیک موفق، اشاره کرد. با مراجعه به سایت «aeedc.com» می‌توان در این دوره ها ثبت نام کرد.
  • در دومین روز از نمایشگاه امسال به چاپگرهای 3 بعدی در دندان‌پزشکی پرداخته شد.
  • ثبت نام برای شرکت در کنفرانس جنبی ایدک با کارت شناسایی دندان‌پزشکی، پرستاری، دانشجویی و مشاغل مرتبط ممکن است و بهای آن به این ترتیب تعریف شده است:
    دندان‌پزشکان: ثبت نام قبل از میانه ماه مهر، هزار درهم (حدود یک میلیون و 200 هزار تومان)، از 10 مهر تا دو هفته مانده به برگزاری نمایشگاه 1250 درهم امارات و از آن زمان تا آغاز کنفرانس، ۱۴۰۰ درهم.
    دستیاران دندان‌پزشکی، پرستاران، تکنیسین‌ها و…: به ترتیب ۶۵۰، 800 و هزار درهم.
    دانشجویان دندان‌پزشکی: به ترتیب، 550، 550 و 700 درهم.
    ورود کودکان زیر ۱۵ سال هم به محل برگزاری کنفرانس ممنوع است.
  • ایدک هر ساله جایزه شخصیت سال را به فردی که نقش چشم‌گیری در بهداشت دهان و دندان در عرصه جهانی ایفا کرده باشد، اهدا می کند. جایزه‌ای هم به محقق جوان سال داده می‌شود. می‌توان با رفتن به سایت نمایشگاه، در این باره رای هم داد. جوایز دیگری هم مثل بهترین سخنران، بهترین تجهیزات کلینیکی، بهترین عکس (که اهمیت توجه به جزییات در دندان‌پزشکی را نشان می‌دهد) و… هم در این نمایشگاه به شرکت‌کنندگان تعلق می‌گیرد.
  • در بخش طراحی پوستر نیز جایزه‌ای به ۳ نفر که بهترین ارائه اطلاعات، تبلیغ و خلاصه‌سازی کارشان را در یک کار گرافیکی در قالب پوستر داشته باشند، اهداء می‌شود. این جایزه شامل ثبت نام رایگان در نمایشگاه و تخفیف در ثبت‌نام یکی از دوره‌های آموزشی است. امسال نفر اول و سوم از عربستان و نفر دوم، پزشکی از امارات بودند.
  • سایت ایدک به طور ویژه‌ای در یک صفحه و با سرفصل‌های جداگانه، مساحت، جمعیت، اختلاف زمانی با GMT، زبان، وضعیت آب و هوایی، واحد پولی، ساعت‌های کاری و وضعیت خرید در دوبی را به طور خلاصه ولی به طور مفید توضیح داده که می‌تواند برای کاربران، کاربردی و برای سایت‌های داخلی آموزنده باشد.
تجهیزات دندانپزشکی ، دندانپزشکی ، ارتودنسی
local_grocery_store