لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

مصرف شیشه برای لاغری

1395/01/23

برخی از آرایشگاه های زنانه از غفلت مسئولان سوءاستفاده کرده و اقدام به توزیع شیشه ، در میان زنان کرده و آنها را به لاغری با مصرف شیشه تشویق می کنند.

مصرف شیشه برای لاغری

برخی از آرایشگاه های زنانه از غفلت مسئولان سوءاستفاده کرده و اقدام به توزیع شیشه ، در میان زنان کرده و آنها را به لاغری با مصرف شیشه تشویق می کنند.

امروزه بسیاری از زنان برای تناسب اندام به مصرف شیشه گرایش پیدا کرده اند البته کارشناسان معتقد هستند که شیشه فعالیت سیستم عصبی را افزایش داده و این ماده موجب بالا رفتن حس هوشیاری و سرخوشی می شود و سپس با همان شدتی که فرد را به اوج رسانده به همان سرعت فرد را به زمین می کوبد و موجب بروز افسردگی، خستگی شدید و ناتوانی می شود.
از اثرات منفی دیگر شیشه می توان احساس رخوت، شل شدن عضلات صورت، ضعیف شدن تنفس، افزایش ضربان قلب، کاهش اشتها، یبوست و تهوع نام برد. موادمخدر باعث تغییر رنگ روی افراد می شود و متاسفانه لاغر شدن دلیلی است که برخی از دختران و زنان به مصرف این ماده روی می آورند. شیشه بر خلاف نظرات افراد که اعتیاد نمی آورد شدیداً موجب وابستگی فرد به آن می شود و فرد بعد از هر با استفاده ولع بیشتری به مصرف آن پیدا می کند.
امروزه با طیف بیشتری از افراد مصرف کننده شیشه رو به رو شده ایم که زنان نیز در این طیف قرار گرفته اند.آنها معتقدند که شیشه لاغر می کند و باعث حفظ تناسب اندام آنها می شود و برخی از آرایشگاهای زنانه از غفلت مسئولان اقدام به توزیع این ماده مخدر در میان زنان کرده اند و آنها را به لاغری با مصرف شیشه تشویق می کنند ولی به گفته کارشناسان اعتیاد، لاغری با شیشه به طرز بسیاری بدی رخ می دهد و مصرف این ماده مخدر موجب لاغری برخی از اندام های حیاتی می شود که تغییرات زیادی را در بدن زنان ایجاد می کند و موجب بروز قیافه ای درهم و زشت در آنها می شود.
ساناز ۲۲ ساله دختری که برای لاغر شدن مصرف شیشه را تجربه و در مدت کوتاهی به آن اعتیاد پیدا کرده، به مطب یکی از روانپزشکان برای ترک و مشاوره مراجعه کرده بود، اظهار کرد که خانواده ام بسیار ثروتمند هستند و برای گذراندن اوقات خودم با دوستانم در باشگاهی ثبت نام کردم چراکه وزنم زیاد بود و همیشه از این باب ناراحت بودم.
به گفته وی در باشگاهی که ثبت نام کردم بعد از ۲ ماه تغییرات محسوسی برای لاغر شدن در خود ندیدم با مربی ام صحبت کردم خیلی راحت گفت شیشه بکش لاغر می شوی اعتیاد هم نمی آورد من هم حماقت کردم و حرفش را گوش کردم و درعرض ۳ هفته خیلی لاغر شدم ولی نسبت به شیشه اعتیاد پیدا کردم تا حدی که نامزدم متوجه شد و برای ترک ،من را نزد یکی از مشاوران خانواده برد. ابتدا من قبول نمی کردم که این ماده را کنار بگذارم ولی با صحبت های مشاور خانواده قبول کردم که ترک کنم، نامزدم در این مسیر به من خیلی کمک کرد تا جایی که الان پیش شما هستم اعتراف می کنم که برای لاغر شدن فقط سریع ترین راه چاره نیست.
علی فرهودیان عضو مرکز مطالعات اعتیاد درباره علل گرایش زنان به شیشه می گوید: در حال حاضر رفتار های مشابهی میان زنان و مردان دیده می شود و گرایش زنان به مصرف مواد مخدر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.
به گفته وی شیشه یکی از مواد مخدر است که مصرف آن تمرکز را افزایش می دهد و خیلی از وقت ها دیده شده که دانشجویان و افرادی که دوست دارند تمرکز بیشتری داشته باشند، گرایششان به مصرف آن بیشتر می شود.
عضو مرکز مطالعات اعتیاد می افزاید: مصرف شیشه در چند هفته اول موجب بروز بی اشتهایی شده و کاهش وزن افراد را به دنبال دارد؛ هر چند که این بی اشتهایی طبیعی نیست و فردی که به این روش وزن کم می کند، مانند فردی مریض وزن کم کرده و عملا قسمت هایی از بدنش را که نباید از دست بدهد، از دست می دهد به همین دلیل چهره بدی پیدا می کند. فرهودیان ادامه می دهد: در دنیای امروزی زنان توجه زیادی به اندام خود دارند و زنانی را داریم که برای کاهش وزن رو به مصرف شیشه آورده اند یا حتی در بسیاری از مواقع برخی در آرایشگاه ها این ماده را توزیع می کنند و توصیه می کنند که تناسب اندام پیدا خواهید کرد و طبیعتاً آنقدر شیشه سنگین است که فرد را معتاد می کند و قادر به کنار گذاشتن آن نیست. وی اظهار کرد: در جامعه امروز دختران مجرد بیشتر با پسران ارتباط دارند که این ارتباط در گذشته کمتر بوده و طبیعتا وقتی پسران به چیزی متمایل می شوند آن را به دختران هم پیشنهاد می دهند. عضو مرکز مطالعات اعتیاد اضافه می کند: افرادی که از شیشه استفاده می کنند، برای مدت کوتاهی عملکرد جنسی بهتر و روابط جنسی با مدت بیشتری را خواهند داشت.
امان الله قرایی مقدم جامعه شناس درباره علل گرایش زنان به شیشه می گوید: دوستان ناباب و روابط نامشروع در میان زنان افزایش پیدا کرده که عاملی برای گرایش زنان به شیشه است. به گفته وی اعتقادات و باورهای دینی و حیا کم رنگ شده و آرایشگاه های زنانه ای وجود دارد که به بهانه لاغری به زنان مصرف شیشه را توصیه می کنند همچنین شب نشینی شبانه و پول زیادی نیز از عوامل گرایش زنان به شیشه شده است.
این جامعه شناس معتقد است: وقت گذرانی، نارضایتی خانوادگی از نظر روابط جنسی و سرخوردگی موجب گرایش آنان به شیشه در میان زنان شده است. اصغر کیهان نیا روانشناس درباره علل گرایش زنان به شیشه می گوید: هر چه قدر فشار های روانی در جامعه افزایش پیدا کند آسیب های اجتماعی نیز در جامعه گسترش پیدا می کند. به گفته وی از بین رفتن قبح بسیاری از مسائل باعث شده است برخی افراد نسبت به گذشته بی حیا تر شده اند و به دلیل محدویت برخی از تفریحات ، افراد به صورت زیرزمینی فعالیت های خود را انجام می دهند و به همین دلیل تفریحات ناسالم رشد پیدا می کنند.
این روانشناس با بیان اینکه بسیاری از افرادی که شیشه می کشند در پاسخ به این سوال که چرا مواد مصرف می کنید؟ می گویند که با مصرف آن حال می کنیم چرا که در جامعه محدودیت هایی وجود دارد که مانع انجام بسیاری کار ها می شود و بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن شیشه مصرف می کنند، می گویند با مصرف شیشه سریع تر لاغرم می شوم و به اندام مناسب خودم می رسم.

اعتیاد ، مخدر شیشه  ، اضافه‌ وزن ، تناسب اندام ، مواد مخدر
local_grocery_store