لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

اشتباهات متداول خانم‎ها برای لاغری

1395/01/24

خانم‎هایی که دوست دارند به طور اصولی لاغر شوند بهتر است این مطلب را بخوانند. معمولا خانم‎ها برای لاغر شدن خیلی عجله دارند و مثل هر کار دیگر وقتی با عجله تصمیمی گرفته می‎شود اشتباهات هم زیاد است.

اشتباهات متداول خانم‎ها برای لاغری

خانم‎هایی که دوست دارند به طور اصولی لاغر شوند بهتر است این مطلب را بخوانند. معمولا خانم‎ها برای لاغر شدن خیلی عجله دارند و مثل هر کار دیگر وقتی با عجله تصمیمی گرفته می‎شود اشتباهات هم زیاد است.

استفاده مداوم از دستگاههای کاردیو مثل تردمیل

یکی از اشتباهات متداول برای لاغر شدن راه رفتن و دویدن به مدت طولانی روی دستگاه تردمیل است. بخصوص زمانی که راه رفتن و دویدن روی تردمیل با سرعت ثابت انجام شود. این کار نه تنها باعث لاغر شدن و سوزاندن چربی های اضافی در بدن نمیگردد، بلکه باعث افزایش استرس روی بدن و بالا رفتن سطح کورتیزول (هورمون استرس) در بدن می‎شود. وجود هورمون کورتیزول به میزان بالا موجب چاقی و ذخیره شدن چربی در بدن است.

عدم استفاده از وزنه (دمبل)

بسیاری از خانم‎ها از انجام ورزش با وزنه خودداری میکنند زیرا میترسند بدنشان مردانه یا بزرگ‎تر شود. بهتر است بدانید که بدن خانم‎ها هرگز نمیتواند مثل مردان عضله سازی کند. پس اگر می بینید که آقایان در مدت کم با انجام ورزش بدنسازی، ماهیچه هایشان بزرگتر و حجیم تر میشود، علت اصلی آن وجود هورمون تستوسترون است که میزان این هورمون در بدن زنان به اندازه ای نیست که بتواند به راحتی عضله سازی کند و البته باید بدانید که وجود عضلات بیشتر در بدن باعث سوزاندن کالری بیشتر در بدن است. نه تنها زمانی که شما ورزش میکنید بلکه در تمام مدت روز و حتی شب که در خواب هستید. پس خانم‎هایی که توده های عضلانی بیشتری دارند، سوخت و سازشان بالاتر است و بیشتر کالری میسوزانند یعنی راحت تر می توانند لاغر شوند.

ورزش کردن با شکم خالی و یا عدم نوشیدن آب به اندازه کافی

اشتباه دیگر اغلب خانم‎ها، ورزش کردن با شکم کاملا خالی و بدون نوشیدن آب به میزان کافی است. معمولا بیشتر مردم صبح اول وقت و یا بعد از تمام شدن کار روزانه ورزش میکنند و طبیعتا این دو زمان اوقاتی است که غذای کافی به بدن نرسیده است. پس غذا نخوردن به مدت طولانی به این معنا است که سوخت کافی برای سوزاندن در بدن نیست. در چنین حالتی چطور میتوان انتظار داشت که با انرژی کافی ورزش کرد. قبل از شروع ورزش خوردن یک میوه، چند دانه بادام و یا یک شکلات یا نوشیدنی انرژی زا کمک میکند که با انرژی کافی و با شدت بیشتر ورزش کنیم.

انجام ورزش با تکنیک غلط

اغلب دیده میشود که خانم‎ها حرکات ورزشی را به درستی انجام نمیدهند و یا دامنه حرکات ورزشی آنان کامل نیست. این کار باعث می‎شود که آنها هیچ نفعی از ورزش نبرند و حتی احتمال صدمه زدن به بدنشان را افزایش دهند. انجام حرکت‎هایی مثل اسکات، لانج و شنای روی زمین از حرکاتی هستند که اگر به درستی انجام نشوند صدماتی به زانو، کمر و شانه‎ها وارد میکنند. برای انجام حرکات درست بدنسازی بهتر است در ابتدا زیر نظر یک مربی بدنسازی کار کنید.

انجام ندادن ورزشهای کششی (استرچ)

بسیاری از خانم‎ها به محض ورود به باشگاه ورزشی بلافاصله سراغ تردمیل میروند، مدتی روی تردمیل راه می روند یا میدوند و بعد باشگاه را ترک میکنند. در صورتی که بهتر است قبل از انجام ورزش، بدن را گرم نموده و پس از پایان ورزش با حرکات کششی بدن را به حالت آرامش ببریم. انجام این دو کار احتمال صدمه به بدن را به طرز قابل ملاحظه ای کاهش میدهد.

باور به این که یک شبه میتوانید آنجلینا جولی شوید

خانم‎هایی که اهداف غیر واقع بینانه دارند و یا خود را با دیگرانی مقایسه میکنند که توانایی های متفاوتی از نظر زمان و شدت ورزش کردن با آنها دارند معمولا به جای لاغر شدن بیشتر چاق میشوند. به دو دلیل: یکی اینکه با مقایسه به سرعت مایوس میشوند و ورزش را کنار میگذارند و همزمان به خاطر احساسات بد، بیشتر میخورند. باید بدانیم که لاغر شدن یک فرایند زمان بر است. هیچکس نمیتواند انتظار داشته باشد که وارد باشگاه ورزشی شود کمی ورزش کند و با یک بدن کاملا جدید از باشگاه ورزشی بیرون بیاید. زنان بسیاری هستند که پس از مدت کوتاهی ورزش کردن را کنار میگذارند چرا که انتظارات غیرواقع بینانه دارند. به خاطر داشته باشید لاغر شدن به طور اصولی و در طولانی مدت نتیجه ماندگارتری خواهد داشت.

تکرار ورزشهای شکم

اشتباه متدوال دیگر خانم‎ها انجام دادن ورزش های شکم مانند دراز و نشست به مدت طولانی است، با امید به اینکه زودتر بتوانند شکم صاف داشته باشند. غافل از آنکه ورزشهای شکم مثل دراز و نشست هیچ کس را لاغر نمیکند.

انجام ورزشهای خیلی ساده و آسان

اگر از وزنه ای استفاده میکنید که میتوانید یک حرکت ورزشی را صد بار با آن انجام دهید، بدون آنکه یک قطره عرق بریزید، یا بین دو حرکت ورزشی مدت طولانی استراحت می کنید، مطمئن باشید که لاغر نمی‎شوید. میزان شدت یا سختی انجام حرکات ورزشی باید به اندازه ای باشد که حداقل سه و یا چهار تکرار آخری واقعا به سختی انجام شود.

استفاده از روشهای میان بر (کوتاه مدت)

متاسفانه خیلی از خانم‎ها تحت تاثیر تبلیغات دروغین محصولات لاغری قرار میگیرند. معمولا در این گونه تبلیغات وعده های دروغین برای لاغری در کوتاه ترین زمان ممکن به منظور فروش محصولات لاغری داده میشود. کاهش وزن مانند افزایش وزن هرگز در مدت چند هفته اتفاق نمی افتد، و اگر کسانی هستند که در کوتاه مدت به طور قابل ملاحظه ای لاغر میشوند امکان چاق شدن مجدد انها بسیار زیاد است. این گونه لاغری ها معمولا با از دست آب بدن و نه کم شدن چربی ها اتفاق می افتد. آبی که بدن از دست می دهد به سرعت قابل جایگزین شدن است. در صورتی که کم شدن یک پوند از وزن چربی معادل از دست دادن 3500 کالری است و از دست دادن 3500 کالری در بدن معادل حداقل 5 ساعت ورزش نه چندان آسان و راحت است!

کاهش وزن ، ورزش کردن ، لاغری ، تناسب اندام ، تمرینات ورزشی
local_grocery_store