لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

کنگره 10 انجمن دندان پزشکان عمومی ایران

1394/06/09

کنگره 10 انجمن دندان پزشکان عمومی ایران در تاریخ 10-13 شهریور ماه 1394 در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می گردد. موجب خرسندی است که برگزاری دهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران را با رویکردی عمیقا علمی به اطلاع برسانیم. تم اصلی کنگره مان را "هدف آموزش ، پیشگیری و ماندگاری درمان در دندانپزشکی" برگزیده ایم. در این راستا محیط آشنایی با مواد، وسایل و تجهیزات دندانپزشکی از طریق انجمن در نمایشگاه به بهترین وجه امکانپذیر است.

کنگره 10 انجمن دندان پزشکان عمومی ایران

کنگره 10 انجمن دندان پزشکان عمومی ایران

10-13 شهریور ماه 1394 تهران- مرکز همایش های برج میلاد

پیام رئیس کنگره

با درودی گرم وصمیمانه ازهم اکنون حضور یکایک شما یاران فرهیخته را در دهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران خیر مقدم عرض کرده موجب افتخار است که شما گرامیان را در این گردهمائی در کنار خود خواهم داشت. امید است با تلاش و کوشش شما یاران همیشگی در پیشبرد اهداف این کنگره بیش از پیش به توفیقات عالیه نائل آمده و بتوانیم در ایجاد زیر ساخت های اساسی تر و گسترش آن در زمینه های مختلف دندانپزشکی توانا تر از گذشته عمل نماییم و این مهم میسر نیست مگر با عزم جزم و قاطع شما همکاران مسئول و بلند اندیش که به اهمیت کار خود و مسئولیت های ناشی از آن واقف هستید. همگی باور داریم که بهره برداری از دستاوردهای نوین و فراگیر علمی بصورت روز افزون موجب تحقق بیشتر آرمان های مقدس ما در ارائه خدمات ارزشمند به جامعه مان خواهد شد.

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران مفتخر است که همواره در جهت نیل به اهداف یاد شده نهایت تلاش و سعی خود را مبذول داشته و لذا انتظار داریم باعث مشارکت فعالانه در همه اموری که موجبات پویایی بیشتر این شاخه ارزشمند علمی را فراهم می آورد، ما را یاری و همراهی بفرمایید. لذا با عنایت به پیشرفت های گسترده در زمینه رشته های متعدد پزشکی از جمله امر مهم دندانپزشکی می کوشیم تا در درمان بیماریهای دهان و دندانبمراتب آگاهانه تز از گذشته عمل کرده و بموازات آن هم نماد ها و موازین اخلاقی و وجدانی را نیز به کار گیریم تا بتوانیم در تحقق اهداف آموزشی مشتمل بر پیشگیری ( که به درمان ارجحیت دارد)، تشخیص ( آسیب شناسی دهان، فک و صورت و رادیولوژی دندان) درمان و ماندگاری درمان. همچنین علاوه بر آن استریلیزاسین و کنترل عفونت به مسئولیت خطیر خود، جامه عمل بپوشانیم و همانگونه که اشاره شده همواره به نقش اخلاق و اقتصاد در درمان پزشکی توجه ویژه داشته باشیم که این مهم خود شعار کنگره ماست و معلم است که توجه به این شعار توجه به اخلاق و اقتصاد جامعه است که نمی تواند از نظر یکایک ما پنهان بماند چرا که با وضعیت اقتصادی اقشار وسیعی از جامعه ارتباط مستقیم داشته و دقت در این امر می تواند زمینه ساز حذف هزینه های اضافی و بیهوده گردد.

مسلم است با پیشگیری و درمان صحیحی قادر خواهیم بود از ورود بیماران گاه به عرصه پر فراز و نشیب یک درمان تخصصی ممانعت بعمل آوریم و بدیهی است که افزایش آگاهی عمومی ما موجب نقصان و افت چشمپیر خطاها گردیده و دندانپزشکان عمومی را قادر می سازد تا با بهره گیری از آموزش های یاد شده از ورود نابهنگام و بی مورد بیماران حداقل به بخشی از مسیر تخصصی جلوگیری بعمل آورند بدون آنکه کوچکترین تاثیرات نامطلوبی را به آنها تحمیل نمایند و به این ترتیب و با توجه به معظلات اقتصادی مورد اشاره از اعمال هزینه های اضافی به بیماران می توان جلوگیری کرد و در این مسیر بطور قطع و با استفاده از پیشرفت های علمی از طریق شما دندانپزشکان شریف، صالح و آگاه و بکارگیری آموخته ها و تجارب متعددمان می توان تاثیرات ارزشمندی را ببارآورد.

امروز بواسطه اینترنت و کامپیوترهای شخصی دندانپزشکان قادرند علم خود را به روز کرده و با تبعیت از مقررات و مصوبات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از طریق شرکت در کنگره های متعدد کسب امتیاز نمایند.

در شرایط کنونی مراکز تحقیقاتی متعددی در امر دندانپزشکی در دانشگاه ها ایجاد گردیه و دندانپزشکان و دانشجویان با استفاده از این امکان می توانند نسبت به گسترش و ارتقاء سطح دانش و معلومات خود اقدام کرده و باین وسیله تاثیرات نافذ و مطلوبی را در جامعه دندانپزشکی بجای گذارند ضمنا شرکت های تجاری نیز نقش مهمی را در اارئه خدمات دندانپزشکی، تکنولوژی وابسته آن دارا هستند اما ارائه این خدمات بایستی الزاما بنحوی صورت پذیرد که جنبه های سوئ بهره برداری در آن کاملا حذف گردد تا موجبات انحراف علم و اخلاق و فرهنگ فاخر ووابسته به آن فراهم نگشته و به این ترتیب دنانپزشکان ما بتوانند مسلط و کوشا نسبت به درمان بیماری های دهان و دندان منطبق با موازین علمی و اخلاق و فرهنگ بومی این سرزمین کهن همت گمارند.

نکته قابل توجه دیگر آنکه زمانی قادر به اعتلاء بیشتر جامعه دندانپزشکی کشورمان خواهیم بود که بتوانیم منطبق با آخرین استاندارهای بین المللی در زمینه کیفیت و نحوه برگزاری کنگره ها عمل کرده و از این رهگذر حداکثر بهره وری از دانش و تجربیات کسب شده را عملا به نمایش بذاریم. لذا پیشنهاد می گردد کلیه مسئولین و سازمان های مرتبط با امر دندانپزشکی دیدگاه ها و نهایتتا برنامه های نوین خود را که متضمن حل جدی مسائل و معضلات جامعه دندانپزشکی است را ارائه نمایند تا با استفاده از آنها بتوانیم گام های بلندی در مسیر رفع دشواری های موجود برداریم.

در خاتمه یکبار دیگر از حضور شما گرامیان در دهمین کنگره پیشرو پیشاپیش قدردانی و سپاسگزاری نموده و تلاش و همکاری شما همکاران آگاه و اندیشمند را در همه زمینه های وابسته به این علم می ستائیم.

حضور ارزشمند و مقدمتان گرامی باد

دکتر فینا ناوی




پیام دبیر علمی کنگره

سلام گرم و صمیمانه اینجانب و دوستان عزیزم در گروه مشاوران و شورای علمی و شورای برگزاری " دهمین کنگره علمی سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران" تقدیم شما باد. خداوند متعال را سپاسگزار هستیم که بار دیگر افتخار همکاری در برگزاری این کنگره نصیب ما گردید. امید است با تلاش، همدلی، صفا و صمیمیت بتوانیم به خوبی ادای وظیفه کرده و کنگره ای در خور شان شما عزیزان تدارک ببینیم.

زمین در چرخش، زمان در گذر است. در این گذر و در عصر انفجار دانش، پیشرفت های تکنولوژی و اطلاعات ، وظیفه حرفه ای ایجاب می کند که خودرا با تغییرات تازه علمی و مهارت های حرفه ای هماهنگ سازیم. این امر میسر نمی شود مگر در مجامع علمی بطور اعم و کنگره پربار انجمن دندانپزشکان عمومی ایران بطور اخص مشارکت فعال مجدانه، آگاهانه و عاشقانه داشته باشید و حاصل دسترنج خودرا که همانا دانش، مهارت و انشاله تغییر باور و نگرش است در پیشگیری و ماندگاری درمان با رعایت اخلاق حرفه ای در اختیار بیماران قرار دهید. اگر اخلاق حرفه ای نهادینه شده و گسترش یابد خود به پیشگیری و همچنین ماندکاری درمان کمک می کند.

باید اذعان نمود که اگر همگام با تحول و گسترش روز افزون علم، دستاورد های نوین حاصل از تجربیات علمی و تحقیقات و آشنایی با تکنولوژی کارآ و اثر بخش حرکت نشود، نباید امید به آینده و پیشرفت داشت. اصلاح و ارتقاء دانش آموخته، آموختن علوم جدید، درک و فراگیری تکنولوژی های نوین از ضروریات شغلی و حرفه ای در برابر وظایف پیشگیری، آموزش بهداشت و درمان بیماران می باشد. تحولات فوق الذکر، لزوم برگزاری کنگره های علمی را به منظور انتقال (دانش و مهارت) و تبادل این نوآوری ها توجیه می کند. بر این مبنی، انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با همکاری اساتید و همکاران متخصص اقدام به برگزاری برنامه های علمی متنوع و مستمر از جمله کنگره های علمی سالانه نموده است.

در این کنگره "دهمین کنگره" که تم آن "هدف آموزش: پیشگیری و ماندگاری درمان در دندانپزشکی" با شعار "نقش اخلاق و اقتصاد در دندانپزشکی" است، نگاه چند بعدی یا بین بخشی در درمانها برای دقت بیشتر و ماندگاری طولانی تر مد نظر است. لذا، علاوه بر پانل ها و کارگاه های متداول، پانل ها و کارگاه های مشترک رشته های نزدیک بهم برای هماهنگی طرح درمان های جامع و مانع طراحی می شود. همچنین با به اجرا درآوردن آموزش های دور میز ( تیبل کلینیک) واقعی، کارگاه های آموزشی و عملی، برنامه های دانش و نمایش، پوستر و گزارش و بالاخره پانل های اخلاق و قانون، اقتصاد و مدیریت درمان و موضوعات رشته ای، امید است به بسیاری از سئوالات و ابهامات دانشی و تکنیکی و تاکتیکی همکاران پاسخ داده شود که تما می این تلاش ها تنها با حضور گرم و فعال شما عزیزان میسر می با شد.

از هم اکنون از شما همکاران عالیقدر با مسرت و افتخار دعوت می شود که به منظور گرامیداشت تلاش مجدانه همکارانتان در انجمن و سخنرانان و اندیشمندان گرانسنگ در این کنگره مشارکت فعال داشته باشید. ضمنا در این فرصت، پیشاپیش از هیئت مدیره سخت کوش انجمن، دست اندرکاران، مشاوران گرامی و گروه های علمی عزیز و اساتیدی که برای ارایه مباحث مفیدتلاش می نمایند، همچنین تمام عوامل اجرایی و دلسوز و مسئولیت پذیر این کنگره تشکر و قدردانی و برای انان سلامتی، موفقیت و بهروزی آرزو می نمایم.


دست به دست هم دهیم به مهر تا که میهن خویش کنیم آباد

مقدم همه مهمانان سبز و گرامی باد


دکتر سید جلیل صدر

دبیر علمی دهمین کنگره

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

کنگره ، انجمن دندانپزشکان
local_grocery_store