لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

فیشور سیلنت و کاربردهای آن

1395/11/06

در برخی سطوح دندانی بویژه سطوح جونده ، شیارها و فرورفتگیهایی وجود دارد . در اولین دندان آسیای دائمی این شیارها عمیقتر هستند.به علت آنکه موهای مسواک آنقدر ظریف نیستند و نمی توانند عمق شیارها را تمیز کنند ، مواد غذایی و میکروبها بخوبی از روی دندان پاک نمی شوند.با تجمع مواد غذایی و فعالیت میکروبها در این نواحی ، مینای دندان ضعیف شده ، پوسیدگی آغاز می گردد.

فیشور سیلنت و کاربردهای آن

فیشور سیلنت چیست؟

در برخی سطوح دندانی بویژه سطوح جونده ، شیارها و فرورفتگیهایی وجود دارد . در اولین دندان آسیای دائمی این شیارها عمیقتر هستند . به علت آنکه موهای مسواک آنقدر ظریف نیستند و نمی توانند عمق شیارها را تمیز کنند ، مواد غذایی و میکروبها بخوبی از روی دندان پاک نمی شوند . با تجمع مواد غذایی و فعالیت میکروبها در این نواحی ، مینای دندان ضعیف شده ، پوسیدگی آغاز می گردد . برای پیشگیری از پوسیدگیهای سطوح جونده ، مواد مخصوصی به نام فیشور سیلنت وجود دارند که می توان از آنها برای بستن عمق شیارها بطور مؤثر استافده کرد . بدین ترتیب از تجمع مواد غذایی و میکروبها و ایجاد پوسیدگی جلوگیری خواهد .
سیلنت ها می توانند سالهای زیادی بر روی دندان باقی بمانند . گاهی اوقات به علت جویدن مواد غذایی سخت ، مانند آبنبات و یا مواد غذایی چسبنده ممکن است از جا کنده و شکسته شوند . به همین دلیل گاهی نیاز به اصلاح دارند و بهتر است هر شش ماه یکبار بررسی شوند . در حال حاضر استفاده از سیلنت روش مؤثری در پیشگیری از پوسیدگیهای سطوح جونده دندان شناخته شده است . استفاده از فیشور سیلنت بعد از معاینه دندانها ،‌ با تشخیص و صلاحدید دندانپزشک انجام می شود .

فیشور سیلنت

این تصویر را میبینید این یک دندان سالم است و با معاینه با سوند و آینه متوجه میشویم که دندان سوراخ نشده .... ولی خوب به این لکه هائی که در روی شیار های دندان تشکیل شده توجه فرمایید....بر روی این شیار ها لکه هائی وجود دارد که علی رغم اینکه دندان دائما در معرض مسواک قرار داشته باز هم لکه ها تشکیل شده ... علت چیست ؟. به عکس بعدی توجه فرمایید

فیشور سیلنت

اگر مقطعی طولی در دندان از ناحیه ای که شیار دندان قرار گرفته تهیه کرده و بزرگ نمائی کنیم متوجه میشویم که عمق شیار به حدی میل میکند که دیگر قطر پرز های مسواک نمیتواند داخل آن شود یعنی شیار دندانها در حدی باریک میشود که از باریک ترین پرز های مسواک هم باریکتر میشود و این بدان معنی است که این شیار ها برای مسواک غیر قابل دسترسی میباشد .... خوب خودتان حدس بزنید که چه اتفاق میافتد .... این ناحیه در معرض انواع باکتری ها و مواد غذائی و پروتئین های بزاق و.... قرار گرفته و یواش یواش پوسیدگی شروع میشود .حال به این عکس توجه فرمایید .

فیشور سیلنت

فیشور سیلنت ها موادی هستند تقریبا هم رنگ دندان که بعد ار تمیز کردن این شیار های عمیق توسط دندانپزشک در این شیار ها قرار گرفته و با اشعه ما وراء بنفش سفت میشود و با مسدود کردن این شیار ها مانع از شروع پوسیدگی از این ناحیه میشود.

فیشور سیلنت فیشور سیلنت فیشور سیلنت فیشور سیلنت

سیلنت ها می توانند سالهای زیادی بر روی دندان باقی بمانند . گاهی اوقات به علت جویدن مواد غذاییی سخت ، مانند آبنبات و یا مواد غذایی چسبنده ممکن است از جا کنده و شکسته شوند.به همین دلیل گاهی نیاز به اصلاح دارند و بهتر است هر شش ماه یکبار بررسی شوند.درحال حاضر استفاده از سیلنت روش موثری در پیشگیری از پوسیدگی های سطوح جونده دندان شناخته شده است .استفاده از فیشور سیلنت بعد از معاینه دندانها ، با تشخیص و صلاحدید دندانپزشک انجام می شود.

فیشور سیلنت ، دندان پوسیده ، دندانپزشکی ، مینای دندان ، مشکلات دندان ، بیماری دهان و دندان
کالاهای مرتبط
local_grocery_store