لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

کاهش دوره درمان براکت

1396/03/17

کسی دوست ندارد لبخندش با براکت و سیم کشی دیده شود! اما بیشتر کودکان و نوجوانان مجبور هستند از براکت استفاده کنند. در بزرگسالان استفاده از براکت به مراتب سخت تر است.

کاهش دوره درمان براکت

کاهش دوره درمان براکت با ابزار جدید ارتودنسی: اکسِلدِنت

کسی دوست ندارد لبخندش با براکت و سیم کشی دیده شود! اما بیشتر کودکان و نوجوانان مجبور هستند از براکت استفاده کنند. در بزرگسالان استفاده از براکت به مراتب سخت تر است.

سدریک کمپل مرد 54 ساله و وکیل ناسا است که براکت را برای اولین بار تجربه میکند. او ابتدا به دکتر ویجی باجی در ارتودنتیستهای مرکز فضایی مراجعه کرد تا درباره زیبا سازی لبخند بیشتر بداند. به او گفته شد که رویکرد زیبایی نمیتواند مشکلات پیچیده فک او را درمان کند و باید براکت استفاده کند. کمپل به دکتر گفت سن من برای استفاده از براکت خیلی زیاد است.
باجی گزینه دیگری پیشنهاد کرد که مدت استفاده از براکت در دندانها را به نصف کاهش داده و درمان را با درد کمتر همراه میکرد. ابزار جدیدی به نام اکسِلدِنت AcceleDent یک قطعه دهانی متحرک و قابل شارژ با USB است که بدون نیاز به نگه داشتن با دست، آن را بیست دقیقه در روز در دهان میگذارید تا بازسازی (ریمدلینگ) استخوان و حرکت دندانها را با ارتعاشات نرمی که اغلب بیماران آن را به عنوان ماساژ ملایم توصیف میکنند تسریع کند. این ابزار که به تایید سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکا رسیده است، توسط شرکت OrthoAccel Technologies ساخته شده و باب جدیدی را در دنیایارتودنسی گشوده است. مدیر عامل OrthoAccel Mike Lowe میگوید: اکسل دنت ابزار ارتودنسی ملایم و بی خطر است و زمان استفاده از براکت را به نصف میرساند. ما فواید این ابزار را دائما در بیماران مشاهده میکنیم.

تکنولوژی علمی اکسلدنت مفهومی است که از دنیای ارتوپد وام گرفته شده است. در درمانهای ارتوپدی به جای استفاده از قالبهای گچی در استخوانهای شکسته یا ترک خورده، از یک ظرف مرتعش (بادکش) استفاده میشود تا درد کاهش یافته و سرعت بهبودی افزایش یابد و این به نوبه خود به جوش خوردن محکمتر استخوان کمک میکند. منشا تکنولوژی اکسلدنت نیز همین سیستم بود و در واقع ابتدا برای دندان طراحی نشده بود بلکه برای افزایش متابولیسم استخوان از طریق روشهای ارتوپدی طراحی شده بود. باجی میگوید اکسلدنت به کار گیری همین روش با استفاده از ارتعاشات با فرکانس بالا و شدت کم است تا استخوان تحریک شود تا سریعتر بازسازی شده و بنابراین حرکت دندان سریعتر شود. این ابزار کمی بیشتر از سه سال است که وارد بازار شده اما اخیرا که ارتودنتیستها میتوانند نتایج استفاده از آن را ببینند، بهتر در دنیا شناخته شده است.

دکتر باجی میگوید حدود یک سال پیش این ابزار را کار کردم اما در واقع دسامبر گذشته بود که به صورت بین المللی این ابزار ارائه شد. در آن زمان من تجویز آن به بیمارانم را شروع کردم چون فواید آن دیگر بدیهی بود. مشخص ترین فایده اکسلدنت این است که زمان درمان براکت را به نصف کاهش میدهد. بنابراین اگر به درمانهای سنتی استفاده از براکت فکر میکنید، باید زمان یک و نیم تا دو سال را در نظر بگیرید در صورتی که اگر اکسلدنت را به درمان اضافه کنید، مدت درمان حدود نه تا پانزده ماه خواهد بود.


یکی از فواید ساختاری اکسلدنت کاهش درد ناشی از عادت کردن بدن به براکت است که ممکن است چند ماه در حالت عادی طول بکشد و صحبت کردن و غذا خوردن را برای فرد سخت تر کند. این ابزار تا حد زیادی درد دهان را کاهش میدهد بنابراین برای همه به ویژه کودکان خردسال بسیار مفید است.


کمپل میگوید با هر کسی که درباره براکت صحبت کردم، درد زیادی کشید تا دهانش به براکت عادت کند اما من با اکسلدنت اصلا دردی تجربه نکردم و این عدم درد را به این ابزار نسبت میدهم. اگر اکسلدنت نبود شاید اصلا براکت نمیگذاشتم. اکسلدنت احتمال بیماری لثه و پوسیدگی دندان را نیز کاهش میدهد. وقتی براکت و سیم آرچ در دهان قرار میگیرد، سطوح زیادی برای رشد و تکثیر باکتریها فراهم میشود. فرایند سریعتر درمانی به معنی فرصت کمتر برای باکتریها و پلاکها و احتمال نیاز به درمانهای دندانی در آینده است.


منبع: http://www.chron.com

تجهیزات دندانپزشکی،ارتودنسی،براکت،پوسیدگی دندان
local_grocery_store