لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش2

1398/02/14

در این خبر به معرفی تجهیزات دندان پزشکی می پردازیم.

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش2

معرفی تجهیزات ابتدایی دندان پزشکی

نوار پانسمان/ گاز استریل

عملکرد: دارای الیاف با قدرت جذب مایعات، برای پاک کردن و تمیز کردن وسایل و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. موارد استفاده در تمام عملیات های دندان پزشکی. ویژگی ها:سایز این الیاف 2*2 اینچ می باشد که به رنگ سفید هستند و از الیاف بافته شده ساخته شده اند.

   نوار پانسمان/ گاز استریل
وسیله تخلیه ی سریع بزاق دهان (HVE)
عملکرد: برای تخلیه ی مقدار بسیار زیادی از مایعات و مواد از دهان بیمار. ویژگی ها: به دو نوع مستقیم و منحنی ساخته شده و دارای استیل های رنگ ثابت می باشد ودارای پلاستیک قابل تعویض است همچنین این وسیله قابلیت اتصال به یونیت های دندان پزشکی را داراست.
 وسیله تخلیه ی سریع بزاق دهان (HVE)
وسیله ی تخلیه ی بزاق دهان به صورت آهسته(LVE)

عملکرد: تخلیه مقدار کمی از مایعات از داخل دهان بیمار ویژگی ها:دارای پلاستیک های قابل تعویض برای استفاده های یکبار مصرف و قابلیت منحنی و مستقیم شدن را دارا می باشند. همچنین این وسیله قابلیت اتصال به یونیت های دندان پزشکی را داراست.

وسیله ی تخلیه ی بزاق دهان به صورت آهسته(LVE)
سر سرنگ های آب

عملکرد: برای شستشو و خشک کردن دندان های مورد نظر یا شستن کل دهان به کار می رود. ویژگی ها:سر سرنگ های 3 طرفه: شامل هوا، آب یا سر سرنگ های اسپری کردن هوا و آب با هم. دارای پلاستیک های قابل تعویض و قابل اتصال به خروجی های هوا و آب در یونیت های دندان پزشکی می باشد.

  سر سرنگ های آب
دستگاه التراسونیک اسکالر (ultrasonic scaler unit)

عملکرد: از آب خنک استفاده می کند و دارای سری های التراسونیک می باشد و رسوبات را از بین می برد. ویژگی ها: این دستگاه دارای سری های التراسونیک با حرکات مداوم می باشد که آب را اسپری می کند و قابلیت اتصال به یونیت های دندان پزشکی را داراست.

دستگاه التراسونیک اسکالر (ultrasonic scaler unit)
سری های دستگاه الترا سونیک اسکالر

عملکرد: برای از بین بردن باکتری ها و جرم ها و رسوبات دندان ها و همچنین باکتری ها ایجاد شده در بیماری های لثه. ویژگی ها: این سری ها به دستگاه التراسونیک اسکالر متصل می شوند و با این دستگاه ها کار می کنند و برای خنک نگه داشتن سر این دستگاه ها از آب استفاده می شود. سایز سر این دستگاه ها 25 k و 3 k می باشد.

سری های دستگاه الترا سونیک اسکالر
Universal Curette

عملکرد: برای از بین بردن رسوبات دندان و لکه های ایجاد شده روی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها: تیغه های این وسیله دو لبه ی برنده و بسیار تیز دارند و دارای یک دسته ی گرد می باشند.

Universal Curette
Area-specific curette

عملکرد: برای از بین بردن رسوب قسمت های خاصی از سطوح زیر لثه مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها: برای دندان های آسیا و قدامی مورد استفاده قرار می گیرند.

Area-specific curette
اسکالر های داسی شکل (sickle scaler)رول های پنبه ایی

عملکرد: برای از بین بردن رسوب های زیاد در نواحی و سطوح فوقانی لثه مورد استفاده قرار می گیرند و ایده آل برای نواحی قدامی و نزدیک به مبداء می باشند.. ویژگی ها: سایز های مختلف دارد، این وسیله لبه ها و سر بسیار تیزی دارند.

 اسکالر های داسی شکل (sickle scaler):

جهت ادامه خبر می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

دندانپزشکی،تجهیزات دندانپزشکی،پنس،گوتاپرکا،کن کاغذی،سرآینه،
local_grocery_store