لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

آخرین تکنولوژی های دندان پزشکی

1398/03/12

در این مقاله آخرین تکنولوژی های دندانپزشکی قید می گردد

آخرین تکنولوژی های دندان پزشکی
  1. تکنولوژی لیزر در دندان پزشکی

    این تکنولوژی به عنوان دندان پزشکی بدون دریل معروف است. این روش دندان پزشکی یک روش امن و قدرتمند است. این روش یک روش بدون درد محسوب می شود. به علاوه، این روش درمانی از نظر زمانی بسیار سریع تر انجام می گیرد.

    در این روش مراحل چندگانه ی دندان پزشکی می تواند تنها در یک جلسه انجام گیرد. همچنین تکنولوژی لیزر می تواند برای تشخیص بیماری های دندان پزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال DIAGNODENT یک وسیله ی تشخیصی برای چک کردن دندان است و برای شناسایی پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می گیرد که با تکنولوژی لیزر کار می کند.

    یکی از مهم ترین معایب استفاده از لیزر این است که دندان پزشکان حتما باید از آخرین تکنولوژی این وسیله استفاده کنند. استفاده از این تکنولوژی گران است و همچنین نیاز به آموزش دارد. به دلیل گران بودن تکنولوژی لیزر،درمان با این روش بسیار گران واهد بود. اما افرادی که می خواهند درمانی سریع، بدون درد و آسان را تجربه کنند می توانند این روش را انتخاب کنند.

  2. تکنولوژی ماشین های عکس برداری دیجیتال X-Ray

    در گذشته عکس های دندان x-Ray با روش رادیوگرافی انجام می گرفت اما امروزه این وسایل جایگزین دستگاه های دیجیتال x-ray قدیمی شده اند و استفاده از این دستگاه ها بسیار آسان تر است. همچنین قابلیت این را دارد که عکس های گرفته شده را دانلود شوند و در کامپیوتر نگه داری شوند.

    مهمترین ویژگی این دستگاه ها این است که در این دستگاه ها امواج رادیویی دریافتی بسیار کمتر از دستگاه های قبلی است. و این ویژگی استفاده از این دستگاه را برای بیماران و دندان پزشکان ایمن تر می کند چون اشعه کمتری دارد.

    یکی از مراحل مهم دندان پزشکی مرحله تشخیص است و این مرحله بسیار اهمیت دارد و در درمان بیماری های لثه و دندان تاثیر دارد.

  3. روش های جدید درمانی لثه

    لثه ها نقش بسیار مهمی در سلامت دندان ها دارند. اگر لثه ها به طور کامل دندان ها را پوشش ندهند منجر به ایجاد پاکت در لثه ها می شود و باکتری ها در این ناحیه از لثه رشد خواهند کرد ونهایتا منجر به مشکلات و بیماری های دندان و لثه می گردد. سال ها پیش دندان پزشکان برای رفع این مشکل راهکارهای جزعی داشتند اما امروزه درمان این مشکل بسیار متحول شده است.

    اخیرا روش هایی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد و دندان پزشکان برای درمان این مشکلات پلاک های روی دندان را تمیز می کنند و برای از بین بردن پاکت ایجاد شده در لثه ها از جراحی لثه استفاده می کنند.

  4. توسعه یافتن روکش های دندان:

    روکش های دندان به زیبایی دندان ها بسیار کمک می کند. لایه های نازکی که به عنوان روکش دندان ساخته می شوند و روی دندان های بد شکل یا آسیب دیده قرار می گیرند روکش نام دارند. یکی از مشکلات استفاده از این ونیرها این است که باید دندان بیمار تراش داده شود تا بتوان فضای کافی برای جایگذاری این روکش ها روی دندان ایجاد کرد.

    امروزه، مواد روکش های دندان پیشرفت کردند، مقاوم شدند و قابل اعتماد ترند و این به این معناست که مقدار بسیار کمی از دندان بیماران تراش داده خواهد شد و این گونه روکش ها بسیار طبیعی تر به نظر می رسند و استفاده از این روکش ها درد کمتری دارد.

دندانپزشکی،تکنولوژی دندانپزشکی،
local_grocery_store