لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش پایانی

1398/03/11

در این خبر به معرفی تجهیزات دندان پزشکی می پردازیم.

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش پایانی

معرفی تجهیزات ابتدایی دندان پزشکی

Taper fissure- crosscut

عملکرد: این وسیله برای به وجود آوردن حفره در دندان و ایجاد زاویه در حفره های دندان مناسب می باشند. ویژگی ها:این وسیله برای تراز کردن استخوان قسمت های برنده این فرزها به صورت تیپر هستند که دارای تیغه های برنده افقی می باشند.

Taper fissure- crosscut
Carbide football finishing bur
عملکرد: برای صاف و صیقلی کردن مواد ترمیمی کامپوزیت یا آمالگام و برای متقارن ساختن ناحیهocclusion مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها: شکل این فرزها شبیه به توپ فوتبال هست.
Carbide football finishing bur
Diamond football

عملکرد: برای تخلیه ی مایعات از دهان هنگام انجام عملیات دندان پزشکی یا جراحی می باشد. ویژگی ها: این وسیله استیل رنگ ثابت دارد، پلاستیک آن قابلیت قرار دادن در دستگاه اتوکلاو دارد همچنین قابلیت تعویض دارد. سری های تخلیه مایعات باریک هستند و این قابلیت را دارند که در نواحی خاص و مورد نظر جراحی قرار گیرند همچنین قابلیت اتصال به یونیت های دندان پزشکی را نیز دارند.

  Diamond football
Polishing discs

عملکرد: کاربرد این دیسک ها نرم کردن زبری ها و ناهمواری های مواد ترمیمی است. ویژگی ها:این دیسک ها درجه زبری و سایز های مختلف دارند و در وسط این دیسک ها یک قطعه ی فلزی وجود دارد.

Polishing discs
Diamond flat- end taper
عملکرد: برای کاهش و تراش دادن دندان ها به منظور استفاده از کرون های ترمیمی مورد استفاده قرار می گیرند. برای موازی کردن دیواره های دندان ها و برای صاف کردن سطح دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند.
Diamond flat- end taper
Diamond flat- end cylinder

عملکرد: برای کاهش و تراش دادن دندان ها به منظور استفاده از کرون های ترمیمی مورد استفاده قرار می گیرند همچنین برای تراش دادن دندان ها به منظور موازی کردن دیواره های دندان ها و صاف کردن سطح دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها: این فرزها درجات زبری متفاوتی دارند همچنین سایزها و شکل های مختلفی دارند و برای صاف کردن سطوح ترمیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

Diamond flat- end cylinder

جهت ادامه خبر می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

تجهیزات دندانپزشکی،دندانپزشکی
local_grocery_store