لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

ایمپلنت دندان جلو

1398/05/15

بهترین جایگزین برای دندان یادندان های از دست رفته ایمپلنت است. زیرا هم نقص ظاهری را جبران می کند و هم هنگام میل غذا حسی مشابه قبل خواهید داشت.

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو راهکاری برای با اعتمادبنفس خندیدن

اگر شما هم جزو دسته افرادی باشید که با مشکل فقدان دندان در ناحیه جلویی فک مواجهند بخوبی می دانید که این فضای خالی چه مشکلات و ناراحتی هایی به همراه دارد و حتی می تواند شما را از نعمت لبخند زدن محروم کند. زیرا اعتمادبنفس شما را کم می کند و بدون اینکه متوجه شوید بصورت ناخودآگاه از خندیدن اجتناب خواهید کرد.
البته جای خالی دندان در دهان همیشه برای انسان ها ناراحت کننده بوده و مختص زمان ما نیست. بعنوان مثال رودکی، پدر شعر فارسی، در ایام پیری خود شعری سروده که آیینه تمام نمایی از حزن و حسرت بشری در مواجهه با این مشکل است. در بخشی ازین قصیده که به «دندانیه» شهرت یافته و در سوگ جوانی از دست رفته سروده شده است آمده:

مرا بسود و فرو ریخت هر چه دندان بود نبود دندان، لابل چراغ تابان بود (سودن= ساییدن و خرد کردن)
سپید سیم زده بود و دُرّ و مرجان بود ستاره‌ی سحری بود و قطره باران بود

البته خوشبختانه به پاس وجود ایمپلنت های دندانی شرایط ما بسیار بهتر از قرن چهارم است که روکی در آن زندگی می کرده و حداقل جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته داریم که مایه التیام ماست.

درمان با ایمپلنت

implant,ایمپلنت
this picture depicts front tooth implant

بهترین جایگزین برای دندان یادندان های از دست رفته ایمپلنت است. زیرا هم نقص ظاهری را جبران می کند و هم هنگام میل غذا حسی مشابه قبل خواهید داشت.
ایمپلنت دندان جلو در افرادی انجام می گیرد که دندان پیشین خود را بدلیل وارد شدن ضربه، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا بیماری لثه بطور کامل از دست داده اند ،معمولا دندانقدامی بیشتر از دندان آسیا یا خلفی دچار آسیب یا ضربه خارجی می شوند.
همچنین کسانی که بصورت مادرزادی با اختلال فقدان دندان پیش یا هایپودونتیا بدنیا آمده اند نیز می تواند از ایمپلنت دندان جلو برای از بین بردن این نقص استفاده کنند. تشکیل دندان فرایندی پیچیده است. در اغلب موارد هایپودونتیا در اثر نبود گروه کوچکی از بافت در زیر لثه رخ می دهد و از آنجا که تشکیل دندان توسط این گروه بافت ایجاد می شود دندان رشد نمی کند.

implant,ایمپلنت
a picture of human teeth with Hypodontia, the developmental absence of one or more teeth

چرا باید درمان ایمپلنت را انتخاب کنیم

این روش درمانی مزایای قابل توجهی دارد از جمله اینکه:

  • ظاهر طبیعی دارند و مصنوعی بنظر نمی رسد.
  • کارکردی مشابه دندان طبیعی دارد.
  • کمترین آسیب را به دندان های سالم وارد می کند.
  • مهم ترین مزیت ایمپلنت دندان جلو ، دایمی بودن آن می باشد.
  • مقاومت بالایی دارد و به راحتی آسیب نمی بیند و شکسته نمی شود.
  • قابل ترمیم است.

البته در کنار مزایای بیان شد مشکلاتی از قبیل هزینه یشتر نسبت سایر درمان ها وجود دارد. همچنین وجود میزان کافی استخوان در آرواره برای موفقیت درمان ضروری است. البته این مسئله مانع بزرگی نیست چون خوشبختانه دندانپزشک می تواند از از روش های جدید جایگذاری استخوان در ایمپلنت استفاده کند و مشکل را مرتفع نماید

ایمپلنت،implant
local_grocery_store