لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

هزینه های ایمپلنت های دندان و افرادی که کاندید ایمپلنت هستند

1397/11/09

ایمپلنت های دندان قوی تر و بادوام تر از جایگزین های دیگر مانند Bridge یا دندان مصنوعی می باشند.

هزینه های ایمپلنت های دندان و افرادی که کاندید ایمپلنت هستند

هزینه های ایمپلنت بستگی به عوامل بسیاری دارد که شامل نوع ایمپلنت، مراحل انجام کار ایمپلنت، مکان انجام جراحی ایمپلنت، مواد مورد استفاده و بیمه های درمانی افراد می باشد. اگر چه ایمپلنت ها کمی گران تر از Bridge و دست دندان هستند؛ اما دوام بیشتری دارند.

قیمت ایمپلنت می تواند یک عامل تعیین کننده در انتخاب آن باشد اما به خاطر داشته باشید که هزینه نباید تنها عامل در نظر گرفته شده برای انتخاب ایمپلنت باشد.

شما ممکن است ارزان ترین ایمپلنت را انتخاب کنید اما بررسی ها نشان می دهد که ایمپلنت های ارزان قیمت دوام مطلوب را نداشته و درمان با این ایمپلنت ها موفقیت آمیز نبوده است.
همچنین به خاطر داشته باشید که اگر از ایمپلنت های گران تر استفاده کنید میتوانید از مزایای این ایمپلنت ها در دراز مدت بهره مند شوید زیرا تجربه نشان داده که دوام این ایمپلنت ها بیشتر است.

مزایای ایمپلنت های دندان

ایمپلنت های دندان قوی تر و بادوام تر از جایگزین های دیگر مانند Bridgeیا دندان مصنوعی می باشند. در گذشته برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته از دندان مصنوعی یا بریج استفاده می کردند اما این روش ها دوام و ثبات کافی را نداشتند.

آیا شما کاندید استفاده از ایمپلنت هستید؟

برای فهم این مطلب که شما کاندید درمان ایمپلنت هستید یا خیر باید به دنبال دندان پزشکی باشید که در مورد ایمپلنت دندان و جراحی آن تخصص داشته باشد. بنابراین اطمینان یافتن از تخصص و تجربه دندان پزشک یک فاکتور اصلی و مهم محسوب می گردد. زمانی می توان از ایمپلنت های دندان استفاده کرد که رشد استخوان کامل شده باشد. بیماری های نظیر دیابت، سرطان و بیماری های لثه ممکن است نیازمند به درمان های اضافی قبل از جراحی ایمپلنت داشته باشند.

برای مشخص کردن اینکه یک فرد کاندید جراحی ایمپلنت هست یا خیر ، دندان پزشک به بررسی لثه، تراکم استخوان و کیفیت استخوان فک بیمار می پردازد و برای انجام این آزمایشات نیاز به عکس ها و اسکن های مختلف از دندان و استخوان فک می باشد تا دندان پزشک اطمینان پیدا کند که تراکم استخوان فک به اندازه کافی است یا خیر. همچنین دندان پزشکان با این عکس ها می توانند محل قرار گیری ایمپلنت در فک را تعیین کنند.

بر اساس شرایط بافت لثه، بهداشت فردی بیمار و تعهد بیمار برای پیروی از دستورالعمل های قبل و بعد از جراحی ، دندان پزشک بهترین روش درمانی را انتخاب خواهد کرد. برخی از بیماران تراکم استخوان کافی برای جراحی ایمپلنت را ندارند و این امر باعث می شود که دکتر برای این بیماران از Bone Graft استفاده کند همچنین برخی از بیماران فضای کافی برای جایگذاری ایمپلنت را ندارند بنابراین در این شرایط دندان پزشک تصمیم می گیرد که از ایمپلنت های سایز کوچک برای این افراد استفاده کند.

دندان پزشکان اذعان می کنند که سیگار کشیدن منجر به شکست درمان ایمپلنت خواهد شد بنابراین توصیه می شود افراد سیگاری قبل از جراحی ایمپلنت کشیدن سیگار را ترک کنند. همچنین میزان شکست درمان ایمپلنت در بیمارانی که سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند بالاست.

روش های موفقیت آمیز جراحی ایمپلنت

درمان ایمپلنت یکی از موفق ترین درمان های دندان پزشکی است. اگر چه هیچ گونه تضمینی برای این درمان وجود ندارد اما مطالعات انجام شده نشان می دهد که میزان موفقیت این درمان طی 5 سال به میزان 95 درصد در ناحیه فک پایین و به میزان 90درصد در ناحیه فک بالا می باشد. میزان موفقیت درمان ایمپلنت در ناحیه فک بالا کمتر از موفقیت این درمان در فک پایین می باشد به خصوص اگر ایمپلنت ها در نواحی عقب فک قرار گیرند. به این علت که استخوان سازی در این نواحی معمولا کمتر است. همچنین تجربیات نشان داده که کارگذاری ایمپلنت در نواحی عقب فک پایین بسیار موفقیت آمیز است.

ریسک های ایمپلت

درمان ایمپلنت به دلایل مختلف ممکن است با شکست مواجه شود. اما علت اصلی برای شکست درمان ایمپلنت عدم استخوان سازی در ناحیه ایمپلنت می باشد. برای مثال اگر ایمپلنت در یک استخوان ضعیف و تحلیل رفته گذاشته شود ممکن است استخوان سازی در این ناحیه انجام نگیرد و در این حالت ایمپلنت ممکن است بشکند ، عفونت کند و یا اینکه قسمت تاج و پروتز دندان دچار مشکل شود. بهداشت کم دندان ممکن است منجر به درمان های بیش از جراحی ایمپلنت گردد. عدم رعایت بهداشت دهان می تواند منجر به بیماریهای شدید لثه گردد.

روش های استراتژیک جدید

دندان پزشکان می توانند بلافاصله بعد از کشیدن دندان ایمپلنت را جایگذاری کنند و اگر این جراحی موفقیت آمیز باشد سرعت استخوان سازی بیشتر خواهد شد و مدت زمان لازم برای استخوان سازی تا یک ماه کمتر خواهد بود. ایمپلنت فوری پس از کشیدن دندان بستگی به موقعیت و آناتومی فک بیمار دارد. برای مثال برخی از دندان ها به هنگام کشیده شدن فضای بزرگی را در استخوان فک ایجاد می کنند که گذاشتن فوری ایمپلنت در این ناحیه غیر ممکن خواهد بود. قرار دادن ایمپلنت در ناحیه استخوان یا بافت لثه نیازمند این است که فضای مناسب برای گذاشتن ایمپلنت وجود داشته باشد.

ایمپلنت با سایز های کوچک

ایمپلنت های باریک یا سایز mini برای دندان های کوچک قدامی یا دندان های نیش مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین ایمپلنت های باریک می توانند برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی در فک پایین مورد استفاده قرار گیرند و می توان از این ایمپلنت ها برای نقاطی از فک که فضای آن بسیار باریک هستند استفاده کرد.

تفاوت های اساسی بین ایمپلنت های سایز mini و ایمپلنت های مرسوم وجود دارد:

  1. ایمپلنت های mini تقریبا نصف فضای یک ایمپلنت معمولی را اشغال می کند.
  2. ایمپلنت های باریک به طور کامل در لثه مخفی نخواهند شد.
  3. ایمپلنت های سایز mini هزینه کمتری دارد.
  4. ایمپلنت های باریک و کوچک معمولا به صورت یکپارچه می باشند و دارای پیچ و شیار نیستند.
implant,ایمپلنت
local_grocery_store