لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

تاثیر مسواک زدن بر کاهش بیماری های قلبی

1397/10/23

طبق تحقیقات اخیر مسواک زدن دندان ها به مدت 2 دقیقه و 2 بار در روز با خمیر دندان های حاوی فلوراید می تواند ریسک پیشرفت بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

تاثیر مسواک زدن بر کاهش بیماری های قلبی

تحقیقات انجام شده در آمریکا که عادات مسواک زدن 700 نفر از بزرگسالان را مورد بررسی قرار داده بود نشان داد که کاهش میزان سلامتی دندان ها احتمال کاهش سلامت عمومی در نقاط دیگر بدن را ایجاد می کند.

سلامت دهان رابطه ی مستقیمی با رعایت بهداشت دهان دارد و رعایت بهداشت دهان می تواند بر سلامت کلی بدن تاثیر گذار باشد.

دکتر نیگل کارتر از موسسهoral health foundation بیان می کند که نتیجه این مطالعات مقداری ترسناک است و می تواند ما را مجبور کند که به سلامت دهان و دندان های خود اهمیت بیشتری دهیم. همچنین این مطالعات ثابت کرده است که سلامت دهان و دندان منجر به سلامت عمومی بدن می گردد.

مطالعات بسیاری نشان داده است که بیماری های لثه منجر به سکته مغزی، زوال عقل و حاملگی خارج از رحم منجر می شوند و تمام این بیماری ها بسیار خطرناک می باشند و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند.

مراقبت از دهان و دندان ها باید اولویت هر فرد باشد زیرا فواید آن برای سلامتی بدن انسان بسیار زیاد و غیر قابل چشم پوشی است. تحقیقات جدیدی در این باره در جلسه ی American heart association’s در شیکاگو انجام گرفته است.

مسواک زدن نیاز به اتلاف زمان زیاد ندارد اما تاثیرات مثبت مسواک زدن بسیار زیاد است و می تواند باعث حفظ جان افراد شود.

یکی از متداول ترین بیماری های دهان بیماری های لثه می باشد که می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر سلامت قلب داشته باشد. خوشبختانه بیماری های لثه به طور کامل قابل پیش گیری و درمان می باشد. مسواک زدن روزی دو بار با خمیر دندان حاوی فلوراید و تمیز کردن بین دندان ها و ویزیت منظم دندان پزشک بهترین روش جلوگیری از مشکلات لثه می باشد.

منبع
مسواک زدن،دهان و دندان،بیماری قلبی
local_grocery_store