لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش6

1398/02/29

در این خبر به معرفی تجهیزات دندان پزشکی می پردازیم.

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش6

معرفی تجهیزات ابتدایی دندان پزشکی

Tofflemire / Matrix Band retainer

عملکرد: این وسیله برای حفظ، نگه داری و ثبات matrix band در زمان متراکم کردن و پر کردن مواد ترمیمی می باشد . ویژگی ها: این وسیله دارای یک دسته و دستگیره می باشد همچنین راهنمای ایجاد شیار و شکاف در ناحیه ترمیم دندان را نیز دارا می باشد.

 Tofflemire / Matrix Band retainer
Matrix Band
عملکرد: از این وسیله برای جایگزینی دیواره های از دست رفته ی دندان ها برای پر کردن و ترمیم دندان ها استفاده می شود. ویژگی ها: این وسیله به صورت دو طرفه می باشد و دارای تیغه های تیز برای شکل دادن دندان ها می باشد.
 Matrix Band
Spoon Excavator

عملکرد: این وسیله برای خارج کردن پوسیدگی های دندان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای خارج کردن سمان های موقت دندانی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها: این قاشق ها دارای لبه های تیز می باشند و در سایزهای کوچک و بزرگ می باشند.

  Spoon Excavator
wood wedges

عملکرد: این وسیله برای نگه داری ماتریکس بند در حاشیه های لثه مورد استفاده قرارمی گیرند. ویژگی ها:این وسیله به صورت مثلثی شکل یا دایره شکل می باشد و جنس آنها پلاستیک یا چوب است و سایز های مختلف و رنگ های متنوع دارد.

 wood wedges
Plastic Instrument

عملکرد: این وسیله برای حمل مواد کامپوزیتی برای ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد و این وسیله به کامپوزیت شکل می دهد و برای موارد دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. ویژگی ها: این وسایل دارای پوشش می باشند و برای آمالگام مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 Plastic Instrument
Micro Brush

عملکرد: این وسیله برای باندینگ عاج یا مینای دندان و برای عایق کردن دندان مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها: یک وسیله ی پلاستیکی کوچک که دارای فرچه با موهای کوتاه می باشد.

Micro Brush
Mylar Strip

عملکرد: کندن و خالی کردن لایه های نازک به منظور عایق و ایزوله کردن اولیه ی دندان، قابلیت استفاده از لایت کیور را دارا می باشد. ویژگی ها: این وسیله به اندازه نصف سایز کوچک برای ماتریکس باند مورد استفاده قرار می گیرد.

Half- Hollenback Carver
Composite Well
عملکرد: جایگاه نگه داری کامپوزیت ، اسید اچ، باندینگ و نرم کننده های حفره های دندان. ویژگی ها: این ظرف ها پلاستیکی هستند و از ظروف نگه داری آمالگام کوچکترند.
  Composite Well
دستگاه لایت کیور

عملکرد: برای سفت کردن مواد لایت کیور مانند مواد باندینگ، کامپوزیت، مواد سیلر، سمان های دندان پزشکی و مواد کربیلد آپ مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها: موادی که برای سفت شدن آنها از لایت کیور استفاده شده است بعد از استفاده از لایت کیور به میزان 2 میلی متر یا کمتر افزایش پیدا می کنند.

  دستگاه لایت کیور

جهت ادامه خبر می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

تجهیزات دندانپزشکی،مواد دندانپزشکی،دندانپزشکی
local_grocery_store