لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش7

1398/02/31

در این خبر به معرفی تجهیزات دندان پزشکی می پردازیم.

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش7

معرفی تجهیزات ابتدایی دندان پزشکی

عینک محافظ اشعه

عملکرد: این عینک ها برای محافظت از چشم دندان پزشک و دستیار دندان پزشک در هنگام استفاده از لایت کیور مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها: این عینک ها به رنگ نارنجی، تیره و روشن می باشند.

عینک محافظ اشعه
Finishing Strips
عملکرد: برای صاف کردن دندان ها برای ترمیم مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها: این مواد به صورت به هم فشرده، زبر، دقیق و ساینده می باشند.
 Finishing Strips

عملکرد: به عنوان یک ماده چسبنده بین دندان و مواد کامپوزیتی عمل می کند. ویژگی ها: نسل های متفاوتی از این ماده وجود دارد که شامل مواد 3 و2 مرحله ایی می باشد و این برندها نیازمند تکنیک های مختلف می باشد.

Bonding Agents

عملکرد: موارد استفاده این ماده پاک کردن لایه اسمیر می باشد و دندان ها را برای باندینگ آماده می کنند. ویژگی ها:محصولات متفاوتی از اسید اچ وجود دارد که رنگ های متفاوتی دارند و سطح PH آنها نیز متفاوت خواهد بود. ماده اصلی این محصول اسید فسفوریک می باشد که 37 درصد این ماده را تشکیل می دهد و به رنگ آبی است.

 اسید اچ
نرم کننده ی حفره ی دندان (Cavity Conditioner)

عملکرد: عملکرد این ماده مانند اسید اچ می باشد و دندان را برای ترمیم آماده می کند. ویژگی ها: این ماده حاوی 20 درصد پلی اکلیریک اسید می باشد.

نرم کننده ی حفره ی دندان (Cavity Conditioner)
Dycal (calcium hydroxide composite)

عملکرد: برای ناحیه پالپ مورد استفاده قرار می گیرد و برای محافظت از حفره های عمیق دندان استفاده می شود. ویژگی ها: این محصول دارای مواد بیس و کاتالیزورها می باشند که با هم ترکیب می شوند و یک ماده ی بژ رنگ را به وجود می آوردند و به نسبت 1/1 این مواد با هم ترکیب شده اند.

Dycal (calcium hydroxide composite)
Vitrabond liner

عملکرد: این ماده از ترکیب پودر و مایع به نسبت 1/1 می باشد و برای این ماده از لایت کیور استفاده می شود.

Vitrabond liner
IRM (ZOE)
عملکرد: مواد موقت برای پر کردن دندان – داروی تسکین دهنده و آرام بخش. ویژگی ها: ترکیب شدن پودر و اوژنول به نسبت 1/1 می باشد. این مواد ترکیب می شوند و ترکیب این مواد دارای چسبندگی بسیار زیادی نیست که هنگام کار به دستکش دندان پزشک بچسبد.
 IRM (ZOE)
Fuji IX or Fuji II

عملکرد: استفاده از مواد ترمیمی برای پوسیدگی های عمیق دندان ها حاوی فلوراید. ویژگی ها: این ماده به صورت کپسول پودری یا مایع می باشد.

Fuji IX or Fuji II

جهت ادامه خبر می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

تجهیزات دندانپزشکی،دندانپزشکی،اسیداچ،باندینگ
local_grocery_store