لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش10

1398/03/07

در این خبر به معرفی تجهیزات دندان پزشکی می پردازیم.

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش10

معرفی تجهیزات ابتدایی دندان پزشکی

Root-Tip Picks

عملکرد: برای بلند کردن و کندن ریشه دندان در نواحی مختلف فک.

Root-Tip Picks
Root – Elevators/cryers
عملکرد: برای لق کردن دندان هایی که باید کشیده شوند و برای جدا کردن و بلند کردن دندان از حفره ی لثه مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله برای دندان های عقبی مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها: می تواند در نواحی سمت راست یا چپ مورد استفاده قرار گیرد.
 Root – Elevators/cryers
Root- tip Elevators

عملکرد: برای جدا کردن و کندن تکه های باقی مانده ریشه در لثه مورد استفاده قرار می گیرد . ویژگی ها: سر این وسیله به صورت گرد یا نوک تیز می باشد و می تواند در سمت چپ و راست دهان مورد استفاده قرار گیرد.

  Root- tip Elevators
Bone file

عملکرد: برای از بین بردن یا صاف کردن لبه های استخوان alveolar مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها:این وسیله در سایز ها و انواع مختلف می باشد همچنین زوایا و شکل های متنوعی دارد.

Bone file
Maxillary universal foceps/cryer 150

عملکرد: برای کشیدن دندان های نیش، آسیا و ریشه مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها: دسته های این وسیله ممکن است به صورت مستقیم یا به صورت منحنی باشند.

Maxillary universal foceps/cryer 150
Maxillary right forceps No. 88R

عملکرد: این دستگاه برای خارج کردن دندان های 3 ریشه سمت راست مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا دندان های اول و دوم آسیا می باشند. ویژگی ها: سر این وسیله به سمت راست متمایل است و برای خارج کردن ریشه های سمت زبان مورد استفاده قرار می گیرند.

Maxillary right forceps No. 88R
Maxillary left forceps / No 88 L

عملکرد: این دستگاه برای خارج کردن دندان های 3 ریشه سمت چپ مورد استفاده قرار می گیرند که معمولا دندان های اول و دوم آسیا می باشند. ویژگی ها:سر این وسیله به سمت چپ متمایل است و برای خارج کردن ریشه های سمت زبان مورد استفاده قرار می گیرند.

Maxillary left forceps / No 88 L
Mandibular Universal forceps (cryer 151)
عملکرد: این وسیله برای خارج کردن دندان های لترال، نیش، آسیا و ریشه مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها این وسیله دارای دسته های راست یا خمیده می باشد.
Mandibular Universal forceps
Universal mandibular forceps No. 23
عملکرد: برای خارج کردن دندان اول و دوم آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها:این وسیله سایزها و زاویه های مختلفی دارد.
Universal mandibular forceps

جهت ادامه خبر می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

تجهیزات دندانپزشکی،دندانپزشکی،مواد دندانپزشکی،
local_grocery_store