لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش11

1398/03/08

در این خبر به معرفی تجهیزات دندان پزشکی می پردازیم.

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش11

معرفی تجهیزات ابتدایی دندان پزشکی

Bone chisel

عملکرد: برای شکافتن یا تقسیم کردن دندان ها برای خارج کردن راحت دندان ها انجام می گیرد و معمولا با ضربه وارد کردن به این وسیله می توان شکل استخوان alveolar را تغییر داد یا آن را تراز کرد. ویژگی ها:این وسیله برای تراز کردن استخوان alveolar یا از بین بردن مقدار اضافی آن مورد استفاده قرار می گیرند که سایز های مختلفی دارد.

Bone chisel
Surgical curette
عملکرد: برای از بین بردن و تمیز کردن مواد اضافی بعد از انجام جراحی می باشد. همچنین این وسیله برای از بین بردن و خارج کردن کیست در نواحی که دندان کشیده شده یا جراحی شده است مورد استفاده قرارمی گیرد. ویژگی ها: این وسیله در سایز ها و شکل های متنوع می باشد همچنین به صورت یک طرفه یا دو طرفه می باشند.
 Surgical curette
Surgical Evacuation tip (سرهای تخلیه مایعات از دهان)

عملکرد: برای تخلیه ی مایعات از دهان هنگام انجام عملیات دندان پزشکی یا جراحی می باشد. ویژگی ها: این وسیله استیل رنگ ثابت دارد، پلاستیک آن قابلیت قرار دادن در دستگاه اتوکلاو دارد همچنین قابلیت تعویض دارد. سری های تخلیه مایعات باریک هستند و این قابلیت را دارند که در نواحی خاص و مورد نظر جراحی قرار گیرند همچنین قابلیت اتصال به یونیت های دندان پزشکی را نیز دارند.

Surgical Evacuation tip  (سرهای تخلیه مایعات از دهان)
Magnetic bur block with burs

عملکرد: این ابزار به هند پیس ها متصل می شوند و برای پولیش زدن و براق کردن داخل و خارج از دهان انجام می گیرد. ویژگی ها:ارتفاع و شکل این فرزها متفاوت است و برای هند پیس های پر سرعت و کم سرعت مورد استفاده قرار می گیرند.

Magnetic bur block with burs
Bur
عملکرد: برای هند پیس های با سرعت کم و زیاد مورد استفاده می باشند. ویژگی ها:
  1. سر دستگاه ها: قسمتی از دستگاه می باشد که برای برش زدن، پولیش زدن و براق کردن مورد استفاده قرار می گیرند و سایزها و شکل های مختلف دارند.
  2. گردنه ی این فرز ها: جایی است که سر فرز به میله ی آن متصل می شود.
  3. میله فرزها: میله فرز جایی است که به دستگاه هند پیس متصل می گردد. شکل، طول و مدل این فرزها متفاوت است.
Bur
Rubber point

عملکرد: برای از بین بردن مواد اضافی آمالگام مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها: این پولیش ها با درجه بندی متفاوت زبری ساخته شده اند. پولیش های قهوه ای رنگ برای تراشیدن و ساییدگی روی دندان ها هستند و پولیش های سبز برندگی و سایدگی کمتری دارند.

Rubber point
Round bur

عملکرد: برای از بین بردن پوسیدگی های دندان مورد استفاده قرار می گیرند. برای باز کردن فضای دندان برای درمان ریشه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها:سایزها ی متفاوت، از سایز های کوچک تا بزرگ می باشند.

Round bur
White stone
عملکرد: برای پولیش کردن مواد ترمیمی مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها سایز ها و شکل های این فرز ها بسیار متنوع هستند.
White stone
Straight fissure – crosscut
عملکرد: برای آماده سازی حفره های داخل دندان مورد استفاده قرار می گیرند و برای فرم دهی به دیواره های حفره های دندان مورد استفاده قرار می گیرند . شیارهایی برای این حفره ها ایجاد می کند تا قدرت نگه دارندگی این دندان ها افزایش پیدا کند. ویژگی ها:این فرزها تیغه های برنده و موازی دارند.
Straight fissure – crosscut

جهت ادامه خبر می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

تجهیزات دندانپزشکی،دندانپزشکی،مواد دندانپزشکی،اندودنتیک،
local_grocery_store