لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

جایگاه ابزارهای یکبار مصرف در میان تجهیزات دندانپزشکی

1398/05/31

در این خبر به جایگاه ابزارهای یکبار مصرف در میان تجهیزات دندانپزشکی پی می بریم.

جایگاه ابزارهای یکبار مصرف در میان تجهیزات دندانپزشکی

جایگاه ابزارهای یکبار مصرف در میان تجهیزات دندانپزشکی

یکی از اساسی ترین تغییراتی که در سالهای اخیر در حرفه دندانپزشکی ایجاد شده، روشهای پیشگیری و کنترل عفونت و رعایت نکات بهداشتی در مطب ها و مراکز دندانپزشکی است.

در حال حاضر بهترين روش براي استريليزاسيون وسايل دندانپزشكي چند بار مصرف ،استفاده از بخار تحت فشار يا است. اما متاسفانه خطرات ناشی از بیماریهایی که توسط پریون ها ایجاد می شوند، حتی با مؤثرترین فرآیندهای استرلیزه کردن دندان از بین نمی رود و مصونیتی در برابر بیماری هایی مانند کروتزفلد یاکوب یا جنون گاوی (بیماری عصبی و کشنده است که باعث تحلیل رفتن مغز در انسان می شود) ایجاد نمی شود و پریون های مرتبط با بیماری جنون گاوی (Vcjd)در اتوکلاو تحت شرایط استاندارد زنده باقی می مانند. این مساله لزوم استفاده از ابزارهای یکبار مصرف را پررنگ تر می کند و جایگاه ویژه ای برای آن در اذهان دندانپزشکان کشور ترسیم می کند. در دستورالعمل اجرايي كنترل عفونت در دندانپزشكي هم به استفاده از این وسایل تاکید شده است.

استفاده از ابزارهای یکبار مصرف باعث می شود خیالمان بابت آلودگی ها راحت باشد و خطر ابتلا به عفونت به علت تکنولوژی ساخت و بسته بندی مناسب به میزان قابل توجهی کاهش یابد و سلامت بیمار، دندانپزشک و دستیار او توام با هم حفظ شود. این ابزار از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و نسل جدید دندانپزشکان اصرار دارند تا در حد امکان از وسایل ، لوازم و تجهیزات یکبار مصرف استفاده کنند.

مدیریت مطب دندانپزشکی کار دشواری است. استفاده از ابزار یکبار مصرف از طریق کم کردن دفعات لزوم مراجعه به بخش استرلیزه کردن تجهیزات، باعث ذخیره زمان، انرژِی و هزینه های پنهان و آشکار می شود و دستیار دندانپزشک می تواند وقت خود را صرف مراقبت بیشتر از بیمار کند.

واضح است که تميز يا ضدعفوني كردن ملزومات يكبار مصرف كه با علائم بين المللي مشخص می شوند مطلقاً ممنوع است و این ابزار حتما باید پس از مصرف دور انداخته شود.در پایان ناگفته نماند که زباله های ایجاد شده ار تجهیزات یکبار مصرف داندانپزشکی جزو خطرناک‌ترین پسماند‌ها شناخته می‌شوند. در صورت بروز هرگونه اختلال در روند جمع‌آوری و دفع آن ها، ممکن است یک فاجعه بهداشتی به وجود بیاید. بنابراین دندانپزشکان پس از استفاده بطور کامل نکات حرفه ای مربوط به دفع آن ها را رعایت می کنند تا نگرانی های زیست محیطی موجب بدنامی استفاده از این ابزار نشود.

شما می‎توانید ابزار یکبار مصرف دندانپزشکی را به صورت آنلاین از وبسایت آزادمد، فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی، خریداری نمایید

ابزار یکبار مصرف،دندانپزشکی،تجهیزات دندانپزشکی
local_grocery_store