لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

تاثیر ژنتیک بر سلامت دندان ها

1398/08/02

مطالعات جدیدی در این زمینه انجام گرفته و نشان داده که فاکتور های ژنتیکی افراد نمی تواند تاثیری بر میزان پوسیدگی دندان افراد داشته باشد.

تاثیر ژنتیک بر سلامت دندان ها

مطالعات جدیدی در این زمینه انجام گرفته و نشان داده که فاکتور های ژنتیکی افراد نمی تواند تاثیری بر میزان پوسیدگی دندان افراد داشته باشد. هر چند تحقیق دیگری نشان داده است کودکانی که مادران آنها دچار چاقی هستند احتمال بیشتری دارد که دندان هایشان بیشتر پوسیده شود.

یک مقاله که اخیرا منتشر شده است نشان می دهد که از هر 3 کودک استرالیایی یک نفر دچار پوسیدگی دندان می شود و این کودکان در شروع دوران تحصیلی دچار این مشکل می شوند.

همچنین دکتر سیلویا در این تحقیق دریافت که سلامت مادران و نحوه زندگی آنها در دوران بارداری بر سلامتی دندان های کودکان تاثیر گذار است. همچنین مادرانی که در دوران بارداری دچار چاقی هستند احتمال بیشتری دارد که کودکانشان دچار پوسیدگی دندان شوند.

ارتباط بین چاقی مادران و پوسیدگی دندان در کودکان پیچیده است. این احتمال وجود دارد که وزن مادران تاثیر بیولوژیکی بر رشد جنین بگذارد که می تواند ریسک پوسیدگی دندان را در کودکان افزایش دهد. و علت آن می تواند استفاده از شکر بیشتر باشد. 2/32 درصد از کودکان دو قلو دچار پوسیدگی دندان می شوند و تقریبا 1/24درصد از آنها دچار پوسیدگی پیشرفته هستند. دکتر سیلویا معتقد است که نباید پوسیدگی دندان ها را مرتبط به عوامل ژنتیکی دانست . زیرا اگر افراد تصور کنند که سلامت دندان هایشان مرتبط با عوامل ژنتیکی است، اهمیت کمتری به سبک زندگی خود نمی دهند.

مطالعات این تحقیق نشان داده که برای جلوگیری از بیماری های دهان و دندان در کودکان باید کودکان را به صورت حرفه ای آموزش دهیم تا بتوانند از بروز برخی از این بیماری ها جلوگیری کنند. دکتر سیلویا بیان می کند که پوسیدگی دندان ها یک بیماری جدی است زیرا ثابت شده که پوسیدگی دندان کودکان احتمال ابتلا به بیماری دیابت و بیماری های قلبی در آینده را افزایش می دهد.

ژنتیک،دندان،دهان،پوسیدگی،دندانپزشکی
local_grocery_store