لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

موفقیت در ایمپلنت دندانی

1395/12/16

کیفیت و کمیت استخوان از جمله عوامل اساسی و تعیین کننده جهت حصول موفقیت دردرمان های ایمپلنت می باشد.
در بعضی از بیماران به دلیل وجود سابقه تروما، عفونت، ضایعات پاتولوژیک و از دست دادن طولانی مدت دندان ها، استخوان از شرایط مناسبی برخوردار نمی باشد. لذا برداشت و پیوند استخوان ازمناطق مختلف(داخل وخارج دهانی)جهت اعاده وضعیت مطلوب استخوان دردرمان های ایمپلنت، اجتناب ناپذیر می باشد.

موفقیت در ایمپلنت دندانی

موفقیت درمان ایمپلنت دندان در آینده ای نزدیک با پروتئین استخوان ساز تضمین می شود!

طبق گزارش محققان دانشگاه علوم سلامت جورجیا، با استفاده از پروتئین استخوان ساز برای افزایش استخوان سینوس ماگزیلاری، نرخ موفقیت ایمپلنت دندان در آینده بهبود خواهد یافت.
ایمپلنت در استخوان فک پیچ میشود تا دندان های پروتزی دائمی را نگه دارد اما در صورتی که استخوانی که ایمپلنت در داخل آن میخواهد قرار بگیرد خیلی کم باشد، درمان ایمپلنتشکست میخورد. کم یا باریک بودن استخوان امری متداول است که پس از خارج شدن دندان طبیعی از لثه به مرور زمان اتفاق می افتد.
راه حل کنونی برای این مشکل، افزایش استخوان این ناحیه از طریق پیوند استخوان است تا بستر ایمپلنت باثبات و محکم باشد. دکتر اولف ام ای ویکسجو مسئول تحقیقات دانشکده دندانپزشکی GHSU میگوید اما این تکنیک مشکلاتی در پی دارد که اصلیترین آن این است که جراحی دیگری برای برداشت استخوان لازم است. او و گروهش در مطالعات حیوانی در آزمایشگاه GHSU دریافتند که با کاشت پروتئین مورفوژنتیک استخوان در سینوس نسبت به روش پیوند استخوان مرسوم، استخوان جدید بیشتری ظرف چهار هفته تشکیل میشود. وی میگوید:
ما دریافتیم که پروتئین مورفوژنتیک استخوان (BMP) موجب کیفیت بهتر استخوان نسبت به پیوند استخوان میشود که این ویژگی موجب افزایش احتمال موفقیت ایمپلنت میشود. پروتئین مورفوژنتیک استخوان یک پدیده است چون محصولی حقیقی و در دسترس است که استفاده از آن آسان می باشد. این محصول میتواند یک استاندارد طلایی برای درمان ایمپلنت باشد.
طبق گزارش انجمن جراحان فک و صورت امریکا، 69 درصد از بزرگسالان در سن 35 تا 44 سالگی حداقل یک دندان خود را به علت پوسیدگی، بیماری و یا صدمه از دست داده اند و 26 درصد از بزرگسالان در 74 سالگی همه دندانهای دائمی خود را از دست داده اند. پیش از این که درمان ایمپلنت در دسترس عموم قرار بگیرد، تنها گزینه ممکن برای دندان از دست رفته دندان مصنوعی و بریج بود که هر دو روش منجر به کاهش استخوان در آینده می شدند. ایمپلنت فواید زیادی برای بیماران در بر دارد از جمله بهبود سلامت دهان، ظاهر، تکلم، راحتی، دوام و توانایی خوردن.
یافته های این گروه تحقیقاتی در همایش سالانه آکادمی اسئواینتگریشن در واشینگتن ارائه شد.

کاربردهای پیوند استخوان در دندانپزشکی

حفظ دندان‌ها

هنگامی که شدت بیماری لثه باعث از دست رفتن استخوان می‌شود، دندان‌ها شل شده و در معرض خطر از دست رفتن قرار می‌گیرند. در چنین وضعیتی می‌توان با بازسازی استخوان اطراف دندان‌ها از طریق پیوند استخوان، دندان‌ها را حفظ کرد؛ این کار تکیه‌گاه استخوانی بیشتری برای دندان‌ها فراهم کرده و به حفظ آن‌ها کمک می‌کند.

کشیدن دندان

امروزه، قرار دادن پودر استخوان ایمپلنت در ساکت دندان‌‌ها بعد از کشیدن آن‌ها به امری کاملاً عادی تبدیل شده است. این کار به شخص امکان می‌دهد تا بعدها در صورت تمایل بتواند دندان کشیده شده را با یک ایمپلنت جایگزین کند.

ایمپلنت‌های دندان

در این سیستم بهینه جایگزینی دندان، یک میله تیتانیومی کوچک که در استخوان فک قرار داده شده به یک روکش دندان که کاملاً شبیه به دندان واقعی است متصل می‌شود تا به این ترتیب یک دندان دائمی جای دندان از دست رفته قرار ‌گیرد. استفاده موفقیت‌آمیز از ایمپلنت‌های دندانی نیازمند وجود چگالی و حجم خوبی از استخوان است. اگر استخوان فکتان تحلیل رفته است می‌توان با روش پیوند استخوان، آن را به اندازه مورد نیاز برای یک ایمپلنت موفق بازسازی کرد.

تجهیزات دندانپزشکی ، ایمپلنت ، بریج ، دندان مصنوعی ، دندانپزشکی
local_grocery_store