لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

کشیدن دندان

1396/02/27

معمولا دندانها به دلیل بیماری، تروما (مانند وارد شدن ضربه به دندان) و یا شلوغی سیستم دندانی، از دهان خارج می شوند. به دلیل التیام سریعتر ناحیه مذکور، پس از کشیدن دندان رعایت توصیه های دندانپزشک الزامی است .

کشیدن دندان

کشیدن دندان

کشيدن دندان زماني است که دندان شما به دليل بيماري، تروما (مانند وارد شدن ضربه به دندان) و يا شلوغي سيستم دنداني، از دهان شما خارج مي ­شود.

اگر قرار باشد دندان شما کشيده شود، در ابتدا دندانپزشک ناحيه مذکور را بي­ حس مي­ کند تا در طي پروسه خارج ساختن دندان، احساس راحتي کنيد. پس از آنکه دندان شما خارج شد دندانپزشک از شما مي­ خواهد که مراقبت­ هاي پس از کشيدن دندان را لحاظ نماييد و توصيه­ هاي لازم در اين زمينه را به شما مي­ دهد. در بيشتر موارد، خونريزي کم نرمال تلقي مي ­شود. پس از کشيده شدن دندان، در محلي که سابقاً ريشه­ هاي دندان قرار داشته، لخته خون تشکيل مي­ شود و آرام آرام جاي خالي ريشه­ هاي دندان با استخوان پر مي­ شود.


براي آنکه پس از کشيدن دندان، التيام بافتي سريع­تر صورت بگيرد، از نکات زير پيروي کنيد:

  • از هر چيزي که از پروسه طبيعي التيام بافتي جلوگيري مي ­کند، اجتناب ورزيد.
  • پس از کشيده شدن دندان سيگار نکشيد و از شستشوي شديد دهان پرهيز کنيد.
  • براي مدت 24 ساعت از ني براي نوشيدن استفاده نکنيد.
  • از رژيمي که دندانپزشک برايتان مشخص نموده، پيروي کنيد.

در روزهاي ابتدايي پس از کشيدن دندان، اگر لازم بود دهانتان را بشوييد، اين کار را به آرامي انجام دهيد. اگر دچار تورم شديد، يک پارچه سرد يا کيسه محتوي يخ را روي صورتتان قرار دهيد و با دندانپزشکتان تماس بگيريد. از دندانپزشک در مورد مسکن و داروهاي کنترل­ کننده درد سؤال کنيد. از مسواک زدن دندان­ هاي کنار دندان کشيده شده براي مدتي (که دندانپزشک مقرر کرده) اجتناب کنيد.

اين نکته را به خاطر بسپاريد که دستورات و توصيه­ هايي که پس از کشيدن دندان توسط دندانپزشک به شما داده مي­شود، براي راحتي شما و التيام سريع­تر بافت دهان شماست پس به درستي از آن پيروي کنيد.


منبع: http://www.mouthhealthy.org (انجمن دندانپزشکی آمریکا)

تجهیزات دندانپزشکی،کشیدن دندان، دندانپزشک
local_grocery_store