لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

ایمپلنت دندان

1396/02/23

ساليان سال يگانه روش درمان و جبران از دست دادن دندان استفاده از بریج و دندان مصنوعي بود؛ اما امروزه می‌توان از ایمپلنت های دندان استفاده کرد که در واقع جايگزين ريشه‌هاي دندان مي‌شوند. ايمپلنت‌ها پايه محکمي را براي دندان‌هاي جايگزين متحرک يا دائمي و ثابتي فراهم مي‌آورند که متناسب با دندان‌هاي طبيعي تهيه مي‌شوند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت

مزيت‌هاي ايمپلنت دندان

  • بهبود ظاهر بیمار

    ايمپلنت دندان کاملاً شبيه دندان‌هاي خود بيمار است و چون به گونه‌اي طراحي مي‌شوند که بتوانند با استخوان جوش بخورند، دائمي هستند.

  • بهبود گفتار

    ايمپلنت بيمار را از نگراني لغزيدن و افتادن دندان مصنوعي هنگام صحبت کردن رها مي‌سازد.

  • راحتي بيشتر

    چون ايمپلنت جزيي از بدن مي‌شود، داشتن آن در دهان، برخلاف دندان مصنوعي، با ناراحتي همراه نيست.

  • آسان‌تر غذا خوردن

    ايمپلنت عملکردي مانند دندان طبيعي دارد، بنابراين بيمار مي‌تواند غذاهاي مورد علاقه‌اش را به راحتي و بدون درد بخورد.

  • بهبود سلامت دهان

    براي کار گذاشتن ايمپلنت دندان نيازي به دستکاري، تراشيدن و کشيدن ديگر دندان‌ها نيست. از آنجايي که دندان‌هاي کناري براي نگه داشتن ايمپلنت دستکاري نمي‌شوند، بيشتر دندان‌هاي طبيعي دست نخورده باقي مي‌مانند تا سلامت دهان و دندان فرد ارتقا يابد. به علاوه در صورت مجزا بودن ايمپلنت‌ها راحت‌تر مي‌توان بين دندان‌ها را تميز کرد.

  • دوام و استحکام

    ايمپلنت‌ دوام بسيار بالايي دارد و سال‌هاي متمادي در دهان باقي مي‌ماند.

  • آرامش خاطر

    بيمار در صورت استفاده از ايمپلنت از شرمساري درآوردن دندان مصنوعي و کلنجار رفتن با مواد چسبناک براي سر جا نگه داشتن آنها رهايي خواهد يافت.

لزوم استفاده از ایمپلنت

اگر در اثر سانحه، پوسیدگی دندان، موفقیت‌آمیز نبودن عمل روت کانال (عصب‌کشی) یا ناراحتی لثه، دندان خود را از دست داده باشید، دندانپزشک توصیه می‌کند از ایمپلنت دندان و دندان جایگزین مصنوعی (تاج یا روکش) استفاده کنید. به‌علاوه در صورت از دست دادن چند دندان از ایمپلنت به عنوان نگهدارنده‌های محکمی برای پل یا دندان مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

علت محبوب شدن ایمپلنت دندان

علاقه به لبخند زدن امری طبیعی است. با افزایش امید به زندگی نیاز به نوعی سیستم جایگزینی دندان دائمی، برای سلامت کلی و داشتن لبخندی زیبا، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. دندان‌های مصنوعی، پُل‌ها و اتصالاتی که قابلیت باز و بسته شدن دارند، لَق و بی‌ثبات هستند؛ این عوامل باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای استفاده‌کنندگان می‌شود. ایمپلنت دندان نه‌تنها کاربرد فراوانی دارد، بلکه به چهره بیماران زیبایی می‌بخشد و همچنین به طور چشمگیری کیفیت زندگی فرد را افزایش می‌دهد.

مزیت ایمپلنت در مقایسه با دندان مصنوعی یا بریج

ایمپلنت دندان، محکم‌تر و بادوام‌تر از دندان مصنوعی یا بریج است؛ به علاوه راه‌حل دائمی از دست دادن دندان محسوب می‌شود. در صورت از دست دادن چند دندان کنار یکدیگر می‌توان از ایمپلنت برای نگه داشتن بریج یا دندان مصنوعی و در نتیجه افزایش پایداری و کاهش تحریک لثه استفاده کرد. ایمپلنت دندان ، چه در تلفیق با دندان مصنوعی یا پل به کار برده شود چه به تنهایی از آن استفاده شود، غذا خوردن را آسان‌تر، صحبت کردن را گویاتر و لبخند را زیباتر می‌سازد و در مجموع اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد.

سطح های مختلف ایمپلنت

اکثر ايمپلنت‌هاي دندان از تيتانيوم تهيه مي‌شود، اما مواد به کار رفته در سطح ايمپلنت متفاوت است. ماده استفاده شده يکي از عامل‌هاي اصلي پايداري و استحکام بلندمدت ايمپلنت است. سطح متخلخل در مقايسه با سطح تيتانيومي صاف تماس استخواني بيشتري را ممکن مي‌سازد. سطح تراش داده شده با اسيد يا شن پاشي شده و سطح زبر شده، داراي پوشش هيدروکسي آپاتيت افشانه شده پلاسمايي و سطح تيتانيومي با شيار ريز يا پاشش پلاسمايي ديگر سطح‌هاي ايمپلنت هستند.

طبقه بندی ایمپلنت دندانی
طبقه بندی ایمپلنت براساس طراحی میکروسکوپی بدنه ایمپلنت
طبقه بندی ایمپلنت دندانی
طبقه بندی ایمپلنت براساس سطح آن

هزینه ایمپلنت دندان

هزينه اين درمان در بسياري از موارد تنها اندکي بيشتر از هزينه ديگر درمان‌هاي متداول تاج دندان و بريج است. ايمپلنت‌ها در درازمدت معمولاً گزينه مقرون به صرفه‌تر و رضايت‌بخش‌تري محسوب مي‌شوند.

تجهیزات دندانپزشکی، ایملنت دندان، بریج، دندان مصنوعی
local_grocery_store