لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

مسواک های دستی بهتر هستند یا مسواک های برقی?

1397/11/17

مسواک های برقی خریداران بسیاری را جذب کرده و استفاده از این مسواک ها می تواند در بلند مدت اثر بخش و مفید باشد. هر چند افراد می توانند همان نتیجه ی مطلوب را هنگام استفاده از مسواک های دستی بگیرید.

مسواک های دستی بهتر هستند یا مسواک های برقی?

مسواک های برقی درست همانند همان وسایل تمیز کننده ی دندان پزشکان عمل می کند و این مسواک ها دارای چندین حرکت مختلف برای تمیز کردن دندانها می باشند و حرکت های بالا و پایین و چپ و راست را شامل می شوند . همچنین حرکات چرخشی برای تمیز کردن بیشتر دندان ها را دارا می باشند. بهترین مسواک های برقی مسواک هایی هستند که حرکت چرخشی آنها سه بعدی است و سرعت آنها حدود 31/000 حرکت در دقیقه می باشد. در مسواک های برقی بهتر است که حرکت فرچه ی مسواک بیشتر از حرکت سر مسواک باشد زیرا در این حالت مسواک قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد.

تمام برندهای موجود مسواک های برقی اگر درست مورد استفاده قرار گیرند می توانند موثر باشند. چندین مطالعه و تحقیق نشان داده است که استفاده از مسواک های برقی می تواند پلاک های ایجاد شده روی دندان را راحت تر از بین ببرد همچنین برخی از مطالعات نشان داده است که تازگی و هیجان استفاده از مسواک های برقی در میان برخی از افراد از بین رفته و عادت مسواک زدن در میان آنها بسیار کمتر شده است.

یک تحقیق که در مجله Journal of Periodontology انتشار یافته نشان می دهد که افرادی که از مسواک های برقی استفاده کردند پس از گذشت سه ماه عادت منظم مسواک زدن در آنها کاهش پیدا کرده در صورتی که افرادی که از مسواک های دستی استفاده می کردند عادات مسواک زدن آنها به صورت منظم و روتین ادامه داشته و تغییر نکرده است.

مسواک های برقی این مزیت را دارند که می توانند تمام گوشه های دندان ها را تمیز کنند و برای کودکان و افرادی که توانمندی لازم برای مسواک زدن به صورت دستی را ندارند می تواند بسیار مفید باشد. همچنین دسته های مسواک های برقی یک مزیت برای این مسواک ها محسوب می شوند به خصوص برای افرادی که دچار آرتروز می باشند و قادر به گرفتن دسته های نازک مسواک های دستی نیستند.

مسواک،مسواک برقی،مسواک
local_grocery_store