لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

چگونه باندینگ دندان می تواند شکل ظاهری دندان ها را تغییر دهد

1398/01/22

باندینگ دندان یک راه حل اقتصادی برای تغییر رنگ، شکستگی، لب پر شدن دندان ها و مشکلات زیبایی دندان ها می باشد.

چگونه باندینگ دندان می تواند شکل ظاهری دندان ها را تغییر دهد

باندینگدندان یک راه حل اقتصادی برای تغییر رنگ، شکستگی، لب پر شدن دندان ها و مشکلات زیبایی دندان ها می باشد.

باندینگ دندان ها می تواند دندان ها را بدون صرف هزینه های گزاف ترمیم کند. باندینگ دندان یک روش ارزان برای برطرف کردن اشکالات کوچک دندان ها می باشد و در بسیاری از مواقع هزینه باندینگ دندان ها به وسیله ی بیمه پوشش داده می شود.

باندینگ دندان چیست؟

باندینگ دندان یک روش زیبایی دندان می باشد که در این روش از کامپوزیت های رنگ دندان برای ساختن ساختار دندان، محکم کردن دندان و پولیش کردن دندان به کار می رود. باندینگ دندان برای مشکلات کوچک زیبایی دندان مانند دندان های شکسته و لب پر شده مورد استفاده قرار می گیرند. باندینگ دندان برای پر کردن دندان با مواد هم رنگ مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزین روش های پر کردن با مواد نقره ایی مانند آمالگام می باشد و به زیبایی دندان ها کمک می کند.

باندینگ دندان شامل چه مواردی است؟

در مرحله ی اول دندان پزشکان از اسید فسفوریک روی سطح دندان ها استفاده می کنند تا بتوانند در سطح دندان ها ایجاد خلل و فرج کنند و باعث چسبندگی سطح دندان ها شود تا مواد باندینگ به سطح دندان ها بچسبد و در این مرحله به دندان ها آسیب وارد نمی شود. سپس مواد باندینگ روی سطح باندینگ قرار داده می شود و به آن شکل می دهد. دستگاه لایت کیوربرای سفت شدن این مواد روی دندان ها مورد نیاز است و در نهایت این کامپوزیت ها پولیش زده می شوند و براق می گردند.

مزایا باندینگ دندان ها

  1. هزینه: متوسط هزینه برای باندینگ هر دندان بین 300 تا 600 دلار می باشد. در بیشتر مواقع این هزینه تحت پوشش بیمه های دندان پزشکی قرار می گیرد به خصوص زمانی که از این روش برای ساختن دندان یا پر کردن پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. سرعت: انجام روش باندینگ دندان ها معمولا در یک جلسه انجام خواهد شد و زمان مورد نیاز برای انجام باندینگ هر دندان بین 30 تا 60 دقیقه برای هر دندان می باشد.
  3. سهولت استفاده: در این روش استفاده از داروهای بی حسی ضرورتی ندارد و فقط در صورتی که از این روش برای پر کردن پوسیدگی دندان ها استفاده شود نیاز به داروهای بی حسی خواهد بود. در مقایسه با روش هایی که از ونیر و کرون استفاده می شود در این روش مقدار کمتری از مینای دندان تراش داده می شود.

چه زمانی باندینگ دندان انتخاب مناسبی است ؟

زمانی که دندان ها نیاز به کارهای زیبایی دارند از باندینگ استفاده می کنیم. برای مثال زمانی که دندان ها ترک می خورند یا تغییر رنگ می دهند و زمانی که میخواهیم فاصله بین دندان ها را ببندیم و مواد پر کننده ی دندان که به رنگ نقره ای هستند را جایگزین مواد هم رنگ دندان کنیم از مواد باندینگ استفاده می کنیم. مواد باندینگ برای زیبایی دندان ها در مواردی که نیاز به تغییر شکل دندان ها باشد نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف ونیر ها و مواد بلیچینگ مواد باندینگ نمی تواند برای سفید کردن کل دندان ها مورد استفاده قرار گیرد و برای پر کردن دندان هایی مناسب است که بر اثر جویدن فشار زیادی به آنها وارد نمی شود.

حفظ و نگهداری باندینگ دندان

مواد باندینگ دندان نسبت به مواد دیگر زیبایی حساس تر و نا مقاوم تر است بنابراین نیاز به مراقبت های بیشتری از این مواد می باشد تا همچنان دندان ها طبیعی به نظر برسد در اینجا توصیه هایی برای نگه داری دندان ها شده است:

  1. کاهش مصرف قهوه و چای
  2. اگر از سیگار استفاده می کنید بعد از انجام باندینگ دندان آن را متوقف کنید همچنین سیگار کشیدن منجر به افزایش ریسک بیماری های لثه و سرطان دهان می گردد.
  3. از آنجایی که مواد باندینگ شکننده و حساس هستند افراد بعد از انجام باندینگ باید از جویدن غذاهای سفت مانند هویج جلوگیری کنند.
  4. اگر لبه ی دندان ها بعد از انجام باندینگ تیز باشد و یا اگر فرد هنگام جویدن احساس بدی نسبت به دندان هایش داشته باشد باید برای برطرف کردن این مشکل به دندان پزشک مراجعه کند.

باندینگ دندان ها نیازمند مهارت های زیبایی می باشد و بسیار مهم است که دندان پزشکان با تجربه این کار را انجام دهند. باندینگ دندان برای هر موقعیتی مناسب نیست اما یک روش ارزان و سریع برای اصلاح طرح لبخند می باشد.

باندینگ،کامپوزیت،لایت کیور،دندانپزشکی
local_grocery_store