لوگو آزادمد Logo azadmed

آزادمد؛ فروشگاه تخصصی مواد و تجهیزات دندانپزشکی

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش3

1398/02/19

در این خبر به معرفی تجهیزات دندان پزشکی می پردازیم

معرفی و آشنایی با تجهیزات دندان پزشکی- بخش3

معرفی تجهیزات ابتدایی دندان پزشکی

کلروهگزدین 0.12 درصد (0.12% cholorhexidine)

عملکرد: محلول شستشوی دهان قبل از درمان و برای کاهش میزان باکتری های دهان و میکروب ها مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها:این محلول به صورت صورتی و آبی می باشد و بعد از تمیز کردن دهان به میزان 15 میلی لیتر از این ماده استفاده می کنند.

cholorhexidine،کلروهگزدین
Prophy cup & paste
عملکرد: مواد برای پولیش کردن سطح کرون دندان ها بعد از تمیز کردن یا قبل از انجام عملیات خاص در دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی ها: این ماده در انواع مختلف می باشد و به دو صورت می باشد که شامل بسته های حاوی فلوراید و بسته های بدون فلوراید هستند. همچنین از لحاظ میزان زبری متنوع هستند که برای موارد و مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.
Prophy cup & paste
Fluoride Varnish

عملکرد: برای از بین بردن حساسیت های دندان بعد از تمیز کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد همچنین برای کمک کردن به جراحت ها و پوسیدگی های اتفاقی که در دندان ایجاد می شود نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده می تواند از پوسیدگی دندان ها نیز جلوگیری کند. ویژگی ها:تنوع رنگ و چسبندگی . بیس این ماده از مواد رزینی است و برخی از افراد ممکن است به مواد رزینی حساسیت داشته باشند.

 Fluoride Varnish
Q-tip

عملکرد: موارد استفاده برای بی حسی های نواحی خاص دهان و کمک به شناسایی و تشخیص مشکلات ریشه و لثه می کند. ویژگی ها:دارای دسته چوبی به همراه سر پنبه ایی است.

Q-tip
Topical Anesthetic

عملکرد: برای بی حسی های موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها: دوام و ثبات بالا، به وسیله Q-tip مورد استفاده قرار میگیرد. طعم و رنگ های متفاوتی دارد.

 Topical Anesthetic
Lidocaine – Red

عملکرد: یک داروی بی حسی به همراه آدرنالین ویژگی ها: دارای 2 درصد لیدوکایین می باشد و برای تشخیص و تمایز این دارو روی بسته بندی آن یک نوار قرمز رنگ قرار گرفته است و این دارو یکی از پر مصرف ترین دارو های بیحسی می باشد.

Lidocaine – Red
Polocaine- tan

عملکرد: یک داروی بیحسی بدون آدرنالین، در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که بیماران نمی توانند از داروهای بیحسی با آدرنالین استفاده کنند. برای مثال بیمارانی که فشار خون بالا دارند نمی توانند از داروهای بی حسی دارای آدرنالین استفاده کنند. ویژگی ها: این داروها شامل 3 درصد POLOCAINE PLAIN می باشند و یک نوار بژ رنگ نیز دور بسته بندی این دارو وجود دارد که بتوان آن را به راحتی از بقیه داروهای دیگر تشخیص داد.

Polocaine- tan
سوزن های داروهای بی حسی
عملکرد: برای تزریق مواد بی حسی در بافت نرم دهان. ویژگی ها:
  1. ارتفاع و قطر متفاوت
  2. ارتفاع های کوتاه برای دندان های قدامی
  3. ارتفاع بلند برای دندان های خلفی
   سوزن های داروهای بی حسی
سرنگ تزریق

عملکرد: برای تزریق مواد بی حسی. ویژگی ها: این سر سرنگ ها دارای یک قلاب می باشند که وارد ویال های داروهای بیحسی قرار می گیرند.

سرنگ تزریق

جهت ادامه خبر می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

دندان پزشکی،تجهیزات دندانپزشکی،سرنگ تزریق،سوزن های داروهای بی حسی،محلول شستشوی دهان
local_grocery_store